کد خبر: ۶۲۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت استان قم ضمن بیان میزان تاثیر نرخ ارز بر صنعت و بازار موتورسیکلت گفت: اسقاط موتورسیکلت صرفا به دریافت هزینه اسقاط از سوی موتورسیکلت‌سازان خلاصه می‌شود.


به گزارش خبرخودرو، رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت استان قم ضمن بیان میزان تاثیر نرخ ارز بر صنعت و بازار موتورسیکلت گفت: اسقاط موتورسیکلت صرفا به دریافت هزینه اسقاط از سوی موتورسیکلت‌سازان خلاصه می‌شود.

ابوالفضل حجازی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با توجه به کاهش نرخ ارز در خصوص تاثیر آن بر صنعت و بازار موتورسیکلت، به افزایش چشمگیر هزینه‌های گمرکی اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون بهای مواد اولیه داخلی نظیر فولاد، پتروشیمی و یا حقوق و دستمزدها کاهش نیافته، ضمن اینکه تمامی اجزای تولید متصل به نرخ ارز نیست و این عامل به ابزاری برای افزایش بهای انواع کالاها تبدیل شده و اقدامات دولت است که موجبات پررنگ شدن نقش ارز در تولید را فراهم کرده است.

وی با اشاره به افزایش نرخ مواد اولیه کارخانجات نظیر فولاد و پتروشیمی از سوی دولت افزود: متعادل‌سازی قیمت‌ها از مسیر تعدیل بهای مواد اولیه داخلی عبور می‌کند، اما از آنجایی که نرخ این مواد با قیمت‌های جهانی برابری می‌کند، مانع از کاهش آن می‌شوند.

رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت استان قم با انتقاد از تعیین بهای تولید و مصرف بر اساس نرخ دلار و عدم تاثیر این نرخ بر ارائه خدمات گفت: بخش عظیمی از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور طی دو سال گذشته با کاهش سرمایه مواجه شده‌اند.

حجازی در خصوص وضعیت و نحوه تامین لوازم یدکی موتورسیکلت، میزان ساخت داخل و چالش‌های پیش روی واردات این اقلام تصریح کرد: واردات همواره مشکلات خاص خود را دارد. هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی در گمرک (دموراژ) و کارمزدهای بانکی موجب افزایش قیمت موتورسیکلت می‌شود، اما از آنجایی که 90 درصد کالای موتورسیکلت وارداتی از کشور چین است، شاید برای برخی از تجار موانع و چالش‌هایی وجود داشته باشد، اما تولیدکنندگان با مشکلی مواجه نیستند.

وی در خصوص میزان فعالیت موتورسیکلت‌سازان در حوزه اسقاط گفت: اکنون اسقاط موتورسیکلت انجام نمی‌شود و این موضوع صرفا به دریافت پول از تولیدکنندگان خلاصه شده است.

رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت استان قم یادآور شد: با توجه به افزایش بهای موتورسیکلت‌های نو و دست دوم، اسقاط فرسوده‌ها به عنوان مثال با نرخ 500 هزار تومان برای دارندگان این وسیله نقلیه به صرفه نیست، بنابراین مراجعه‌ای برای اسقاط صورت نمی‌گیرد.

حجازی در پایان در خصوص هزینه اسقاط موتورسیکلت در سال جاری برای تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: اطلاع دقیقی در خصوص توافقات انجام شده برای نرخ جدید اسقاط در سال جاری ندارم، اما احتمال می‌رود، تا میزان 250 تا 300 هزار تومان تعیین شده باشد، ضمن اینکه برای هر موتورسیکلت می‌بایست یک برگه اسقاط خریداری شود. تولیدکنندگان تنها هزینه اسقاط را می‌پردازند و سرانجام و نحوه اسقاط و مراحل بعدی برای آنها روشن نیست.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"