کد خبر: ۶۱۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده گفت: بر اساس سند چشم‌اندازی خودرو تا سال 1404 که در دستور کار سازمان ایدرو قرار گرفته، با اسقاط سالانه 600 تا 800 هزار دستگاه خودرو، از رده خارج سازی فرسوده‌ها بروزرسانی خواهد شد.


به گزارش خبرخودرو، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده گفت: بر اساس سند چشم‌اندازی خودرو تا سال 1404 که در دستور کار سازمان ایدرو قرار گرفته، با اسقاط سالانه 600 تا 800 هزار دستگاه خودرو، از رده خارج سازی فرسوده‌ها بروزرسانی خواهد شد.

محمود مشهدی شریف در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با توجه به برگزاری جلساتی مبنی بر ترسیم سند چشم‌انداز صنعت خودرو تا افق 1404 با حضور خودروسازان، قطعه‌سازان و انجمن اسقاط در سازمان ایدرو اظهار داشت: ترسیم برنامه‌های کلان صنعت خودرو تا سال 1404 طی جلساتی در سازمان ایدرو در دستور کار قرار گرفته که انجمن اسقاط نیز با حضور در این جلسات، پیشنهاد اسقاط سالانه 600 تا 800 هزار دستگاه خودرو تا سال 1404 را مطرح کرد.

وی افزود: بدین ترتیب بروزرسانی از رده خارج سازی خودروهای فرسوده‌ با سن 25 سال عملیاتی شده و از انباشت فرسوده‌ها جلوگیری خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسودهگفت: این سند فاقد ضمانت اجرایی است و صرفا چشم‌اندازی را برای خودروسازان ترسیم می‌کند تا نسبت به تنظیم نحوه اجرای برنامه‌ها اقدام کنند.

مشهدی شریفضمن ابراز امیدواری نسبت به تصویب قانون 20 درصد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ماده 8 مکرر طرح ساماندهی مجلس دهم، موضوع اسقاط خودروهای فرسوده مطرح شده بود که به طرح 8 مکرر یا قانون 20 درصدی معروف شد. در این ماده، به ازای شماره‌گذاری 100 دستگاه خودروی نو، 20 دستگاه خودروی فرسوده می‌بایست اسقاط شود.

وی در ادامه بیان کرد: مطابق سند 1404 در بخش صنعت خودرو، میزان تولید خودرو از یک میلیون و 200 هزار دستگاه به یک میلیون و 800 هزار دستگاه ظرف مدت چهار سال خواهد رسید.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسودهادامه داد: اسقاط، خودروهای تاکسی، عمومی، وانت، دولتی و ... را شامل می‌شود و در صورت تصویب و اجرای قانون 20 درصد در مجلس، می‌بایست سالانه 360 هزار دستگاه خودروی سواری و مابقی سایر خودروها از رده خارج شود که در مجموع اسقاط حداقل 600 هزار و حداکثر 800 هزار دستگاه خودروی فرسوده در سال قابل دسترسی است.

مشهدی شریفدر پایان خاطرنشان کرد: این سند ظرف یک تا دو هفته آینده در سازمان ایدرو به تصویب نهایی خواهد رسید.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"