کد خبر: ۶۱۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به برنامه مجلس در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده بر نوسازی ناوگان تجاری تاکید کرد.


به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به برنامه مجلس در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده بر نوسازی ناوگان تجاری تاکید کرد.

علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودروعنوان کرد: بخشی از طرح ساماندهی صنعت خودرو طبق روال سال گذشته به مسأله اسقاط خودروهای فرسوده اختصاص یافته اما چون این مصوبه در صحن علنی ارائه نشده و در حال رفت و برگشت به کمیسیون صنایع است، کمیته مربوطه در حال بررسی و نهایی کردن آن است و امیدواریم تا دو هفته آینده به هیات رییسه مجلس ارجاع داده شده و به صحن بیاید.

وی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر نوسازی ناوگان تجاری کشور بیان کرد: نوسازی ناوگان تجاری کشور از ضروریات است زیرا در این حوزه به لحاظ کیفی حداقل 10 تا 15 سال از تکنولوژی روز دنیا عقب هستیم. بنابراین باید با گام های بزرگتری به این سمت حرکت کنیم و تسریع در نوسازی ناوگان تجاری کشور را با هدف کاهش هزینه های حمل و نقل، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت حامل ها در دستور کار قرار دهیم.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامیاذعان داشت: متاسفانه در دولت آقای روحانی اقدام خاصی در زمینه نوسازی ناوگان تجاری صورت نگرفت و امیدواریم دولت بعدی با عزمی جدی این عقب ماندگی را جبران کند.

سلیمی درباره نوسازی ناوگان حمل بار از طریق واردات کامیون های کارکرده اروپایی اظهار داشت: فرسودگی برخی از این کامیون های اروپایی کارکرده موجب نگرانی مجلس شده زیرا لزومی به واردات کشنده های فرسوده به کشور نیست اما باید به اندازه نیاز کشور مسیر واردات را باز کنیم تا این عقب ماندگی جبران شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بیان کرد: متاسفانه در مورد این ناوگان نیز تعدادی اتوبوس دست دوم وارد کشور شده و علامت سوال جدی برای مجلس ایجاد کرده است. به همین دلیل با حساسیت این مساله را دنبال می کنیم چرا که واردات اتوبوس کارکرده به بهانه نوسازی نوعی تحقیر و توهین به ملت است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"