|
به گزارش خبرخودرو، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران ضمن انتقاد از وضعیت استاندارد موتورهای وارداتی تحقق برندسازی و صادرات موتورسیکلت را با شرط و شروطی دور از دسترس ندانست.
مصطفی صفرخانی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص وضعیت کیفیت و استاندارد موتورسیکلتهای وارداتی اظهار داشت: مجوز واردات با تقاضای افراد به راحتی بدون کارشناسی و ارزیابی وضعیت استاندارد این موتورها، اعطا میشود در صورتی که همخوانی و سنخیت این موتورها با وضعیت آب و هوایی کشور نیازمند بررسیهای کارشناسی است.
وی افزود: ورود برخی از موتورسیکلتهای خارجی به کشور با وجود کمبود منابع ارزی در داخل، تنها ارزبری و سودجویی عدهای را فراهم میسازد و هیچ شخص و ارگانی نیز مسئولیت این موضوع را بر عهده نمیگیرد و تنها توپ را به زمین دیگری میاندازند.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران با بیان اینکه اتحادیه همواره نسبت به بررسی کارشناسی برای واردات انواع موتورسیکلت تاکید داشته، گفت: اتحادیه متولی خدمات پس از فروش است و با انواع موتورسیکلتهایی مواجه میشود که با شرایط آب و هوایی کشور سازگار نبوده و تحمیل هزینه تعمیرات بالغ بر 200 تا 300 هزار تومان بر دوش خریداران این موتورها، اجحاف در حق آنها است.
صفرخانی در خصوص ظرفیت صنعت موتورسیکلتسازی کشور در جهت برندسازی و صادرات گفت: صنعت موتورسیکلت داخلی به شرط اقدام عملی دولت در حمایت از این صنعت، از نیروهای متخصص، با پشتکار و بازدهی بالا و پتانسیل مناسب برای تولید موتورهای باکیفیت و حتی صادرات برخوردار است و تنها عدم حمایت دولت دلسردی بخشی از این نیروها را در پی دارد.
وی تاکید کرد: یک تولیدکننده نیازمند حمایت است تا بتواند از ظرفیتهای موجود بهرهبرداری کرده و بدین ترتیب سود آن نیز عاید جامعه میشود و در غیر این صورت تنها به دنبال مشاغل کاذب با هدف درآمدزایی میروند.
صفرخانی در پایان خاطرنشان کرد: ارائه بستههای حمایتی در حوزه انرژی، مالیات و بیمه از سوی دولت به تولیدکننده و همچنین ارائه وام و تسهیلات به منظو رشد تولید ضروری است نه اینکه با طراحی برنامه، دستور و شعار، آنها را به حال خود رها کرده و کسب نتیجه را تنها به تولیدکننده واگذار نمایند.