کد خبر: ۷۱۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تامین و کاهش قیمت قطعات در بازار لوازم یدکی را مستلزم ایجاد تعامل سازنده میان خودروسازان و قططعه سازان دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه خودروساز هنگام پیش فروش محصولات خود هزینه خودرو را پیش از تولید از مصرف کننده دریافت می کند باید از پیش نیز نسبت به پرداخت مطالبات زنجیره تامین اقدام کند.


به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تامین و کاهش قیمت قطعات در بازار لوازم یدکی را مستلزم ایجاد تعامل سازنده میان خودروسازان و قطعه سازان دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه خودروساز هنگام پیش فروش محصولات خود هزینه خودرو را پیش از تولید از مصرف کننده دریافت می کند باید از پیش نیز نسبت به پرداخت مطالبات زنجیره تامین اقدام کند.

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به التهابات در بازار لوازم یدکی اظهار داشت: متاسفانه ناترازی در خودروسازی به صنایع وابسته به آن از جمله بازار قطعات یدکی سرایت کرده است و عدم هدایت درست نقدینگی از سوی دولت موجب شده نقدینگی به جای تولید و اشتغال به سمت بازار خودرو تزریق شود. در نتیجه با رونق دلالی در بازار خودرو و به تبع آن عدم ارز مورد نیاز توسط دولت شاهد گرانی، آشفتگی و نارضایتی مشتریان در بازار لوازم یدکی هستیم.

وی راهکار تامین و کاهش قیمت قطعات در بازار لوازم یدکی را ایجاد تعامل سازنده میان خودروسازان و قططعه سازان عنوان و بیان کرد: در حال حاضر خودروسازان مطالبات قطعه سازان را به صورت 120 روز پرداخت می کنند و قاعدتا در شرایطی که خودروساز قادر به پرداخت بدهی خود نیست ناچار به سفارش قطعات با کیفیت پایین و یا افزایش قیمت محصول خود است که این امر نیز به ضرر مصرف کننده تمام شده و نارضایتی اجتماعی به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه خودروساز هنگام پیش فروش محصولات خود هزینه خودرو را پیش از تولید از مصرف کننده دریافت می کند باید از پیش نیز نسبت به پرداخت مطالبات زنجیره تامین اقدام کند. در این صورت صنعت قطعه سازی رونق پیدا کرده، نارضایتی ها در بازار قطعات یدکی کاهش یافته و توسعه در این عرصه سرعت خواهد گرفت.

حسینی کیا بر لزوم حذف مداخله دولت در صنعت خودرو به عنوان راهکاری دیگر تاکید کرد و گفت: بر اساس مقررات ایدرو دولت میبه گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تامین و کاهش قیمت قطعات در بازار لوازم یدکی را مستلزم ایجاد تعامل سازنده میان خودروسازان و قططعه سازان دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه خودروساز هنگام پیش فروش محصولات خود هزینه خودرو را پیش از تولید از مصرف کننده دریافت می کند باید از پیش نیز نسبت به پرداخت مطالبات زنجیره تامین اقدام کند.

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به التهابات در بازار لوازم یدکی اظهار داشت: متاسفانه ناترازی در خودروسازی به صنایع وابسته به آن از جمله بازار قطعات یدکی سرایت کرده است و عدم هدایت درست نقدینگی از سوی دولت موجب شده نقدینگی به جای تولید و اشتغال به سمت بازار خودرو تزریق شود. در نتیجه با رونق دلالی در بازار خودرو و به تبع آن عدم ارز مورد نیاز توسط دولت شاهد گرانی، آشفتگی و نارضایتی مشتریان در بازار لوازم یدکی هستیم.

وی راهکار تامین و کاهش قیمت قطعات در بازار لوازم یدکی را ایجاد تعامل سازنده میان خودروسازان و قططعه سازان عنوان و بیان کرد: در حال حاضر خودروسازان مطالبات قطعه سازان را به صورت 120 روز پرداخت می کنند و قاعدتا در شرایطی که خودروساز قادر به پرداخت بدهی خود نیست ناچار به سفارش قطعات با کیفیت پایین و یا افزایش قیمت محصول خود است که این امر نیز به ضرر مصرف کننده تمام شده و نارضایتی اجتماعی به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه خودروساز هنگام پیش فروش محصولات خود هزینه خودرو را پیش از تولید از مصرف کننده دریافت می کند باید از پیش نیز نسبت به پرداخت مطالبات زنجیره تامین اقدام کند. در این صورت صنعت قطعه سازی رونق پیدا کرده، نارضایتی ها در بازار قطعات یدکی کاهش یافته و توسعه در این عرصه سرعت خواهد گرفت.

حسینی کیا بر لزوم حذف مداخله دولت در صنعت خودرو به عنوان راهکاری دیگر تاکید کرد و گفت: بر اساس مقررات ایدرو دولت می تواند در برخی صنایع کلیدی از جمله صنعت خودرو تا 20 درصد سهم داشته باشد و هم اکنون سهم دولت در خودروسازی حدود 6،5 درصد است و از آنجا که خودرو کالای استراتژیک است حضور دولت در خودروسازی ضروری به نظر می رسد اما باید بنگاه داری را به بخش خصوصی واگذار کرده و خود به عنوان سیاست گذار در صنعت خودرو حضور داشته باشد.تواند در برخی صنایع کلیدی از جمله صنعت خودرو تا 20 درصد سهم داشته باشد و هم اکنون سهم دولت در خودروسازی حدود 6،5 درصد است و از آنجا که خودرو کالای استراتژیک است حضور دولت در خودروسازی ضروری به نظر می رسد اما باید بنگاه داری را به بخش خصوصی واگذار کرده و خود به عنوان سیاست گذار در صنعت خودرو حضور داشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"