کد خبر: ۶۷۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱
به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ در خصوص رویکرد و دیدگاه تولیدکنندگان لنت ترمز در مشارکت با شرکای خارجی به ویژه پس از لغو تحریم‌ها توضیحاتی را مطرح کرد.


به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ در خصوص رویکرد و دیدگاه تولیدکنندگان لنت ترمز در مشارکت با شرکای خارجی به ویژه پس از لغو تحریم‌ها توضیحاتی را مطرح کرد.

مسعود حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص رویکرد و دیدگاه تولیدکنندگان لنت ترمز در مشارکت با شرکای خارجی به ویژه پس از لغو تحریم‌ها اظهار داشت: میان تولیدکنندگان داخلی لنت ترمز با تولیدکنندگان خارجی همواره از لحاظ انتقال دانش فنی، خرید مواد اولیه یا فرمولاسیون تبادلاتی برقرار بوده که در دوره تحریم‌ها این موضوع کم رنگ شده و یا از بین رفته است.

وی افزود: در واقعیت توانمندی تولید داخل به حدی افزایش یافته که نیازمندی‌های اساسی در صنعت لنت ترمز رفع شده است.

دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ هدف لنت سازان از برقراری ارتباطات بین‌المللی را ارتقای این صنعت و نگه داشتن تولیدات در سطح بالای کیفی عنوان کرد و گفت: این ارتباطات صرفا یک طرفه نبوده بلکه دو طرفه نیز بوده است.

حسن پور در خصوص تاثیر ارتباطات بین‌المللی و مشارکت با شرکای خارجی بر قیمت، تامین ملزومات تولید و تکنولوژی گفت: در حال حاضر بیشتر تولیدکنندگان به واسطه تجربیات خود و وجود افراد متخصص در این صنعت به دانش فنی تولید لنت ترمز دست یافته‌اند و از آزمایشگاه‌های بسیار خوبی نیز بهره‌مند هستند.

وی در مقایسه خودکفایی و ارتقای دانش فنی برای قطعه لنت ترمز با قطعات لنت کلاچ، دیسک و صفحه کلاچ گفت: تولیدکنندگان در تولید قطعه لنت ترمز به استقلال دست یافته‌اند اما در خصوص لنت کلاچ، دیسک و صفحه کلاچ ارتباطات و مشارکت‌ با تولیدکنندگان به نام دنیا به ارتقای کیفیت داخلی این قطعات کمک زیادی می‌کند.

دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ در پایان در خصوص وضعیت ارزبری در صنعت لنت ترمز خاطرنشان کرد: برخی از مواد اولیه همچون گرافیت به دلیل نبود معدن گرافیت در داخل، امکان تولید ندارند بنابراین گرافیت از اقلام وارداتی در صنعت لنت ترمز است. رنگ و چسب‌ها با فرمولاسیون خاص توسط تولیدکنندگان داخلی به تولید می‌‍رسند اما تولید آنها مطابق با میزان مصرف نیست.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"