کد خبر: ۶۵۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
به گزارش خبرخودرو، رییس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی سی و سومین مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اعلام کرد.


به گزارش خبرخودرو، رییس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی سی و سومین مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اعلام کرد.

سردار محمد حسین حمیدی گفت: مراسم پرشکوه و حماسه آفرین بزرگداشت بنیانگذار و رهبرکبیر انقلاب اسلامی ایران، اسوه زهد و تقوی، پیشوای امت شهید پرور، حضرت امام خمینی (ره) در حرم مطهر آن امام راحل برگزار میگردد که پلیس راهور تهران بزرگ مسئولیت پوشش ترافیکی کلیه مسیر‌های حرکت کاروان‌ها و محور‌های منتهی به حرم مطهر و همچنین تسهیل و تامین ایمنی در عبور و مرور، جلوگیری از انسداد معابر در مسیر تردد کاروان‌های زائران مرقد مطهر در طول زمان برگزاری مراسم و در هنگام ورود و خروج با استفاده از حداکثر توان عملیاتی خود در کلیه معابر، خیابان‌ها و تقاطع‌های همجوار با حرم مطهرامام خمینی (ره) را دارد.

وی با اشاره به پارکینگ‌های اختصاص داده شده به هر استان گفت:پارکینگ شماره ۱ استان مازندران، پارکینگ شماره ۲ استان سمنان، پارکینگ شماره ۳ استان مرکزی، پارکینگ شماره ۵ و ۹ و ۱۰ استان تهران، پارکینگ شماره ۷ استان قزوین، پارکینک شماره ۸ استان البرز، پارکینگ شماره ۱۲ استان اصفهان، پارکینگ ۱۳ استان قم، پارکینگ شماره ۱۴ استان همدان، پارکینگ شماره ۱۵ استان گیلان مربوط می‌باشد.

سردار حمیدی در خصوص پارکینگ‌های دیگر وسایل نقلیه افزود: وسایل نقلیه شخصی پارکینگ معابر داخلی بهشت زهرا (س)، موتور سیکلت‌ها پارکینگ شماره ۱۱ واقع در داخل بهشت زهرا (س)، اتوبوس‌های شرکت واحد پارکینگ شماره ۶، مینی بوس‌ها پارکینگ شماره ۴ (پارکینگ مترو شاهد) می‌باشد

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره ممنوعیت‌های تردد نیز گفت: از ساعت ۲۴ روز جمعه مورخه ۱۴۰۱/۳/۱۳ تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی، تردد کلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم و بزرگراه شهید رجایی و آزاد راه تهران قم از پل حسن آباد تا پل بزرگراه آزادگان و بالعکس ممنوع بوده و این قبیل وسایل می‌توانند از طریق جاده حسن آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و همچنین جهت تردد وسایل نقلیه سنگین به قم از طریق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه تردد کنند.

وی ادامه داد: از ساعت ۲۴ روز جمعه مورخه ۱۴۰۱/۳/۱۳ تا خاتمه مراسم، تردد خودرو‌های سنگین از جنوب به شمال جاده قدیم قم از پل قاسم آباد به سمت شمال ممنوع و خوردو‌ها جهت ورود به تهران به سمت کمربندی ورامین هدایت خواهند شد.

سردار حمیدی اضافه کرد: از ساعت ۲۴ روز جمعه مورخه ۱۴۰۱/۳/۱۳ تا خاتمه مراسم تردد خودرو‌های سنگین از شمال به جنوب شهید رجایی از پل آزادگان به سمت جنوب ممنوع و خوردرو‌ها به سمت آزادگان غرب و شرق هدایت خواهند شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: از ساعت ۰۶ روز شنبه مورخه ۱۴۰۱/۳/۱۴ تا خاتمه مراسم تردد کلیه وسایل نقلیه از شمال به جنوب شهید هاشمی از پل آزادگان به سمت جنوب و مسیر غرب به جنوب و شرق به جنوب ازادگان به بزرگراه شهید هاشمی (صالح اباد) جنوب ممنوع و خوردرو‌ها به سمت آزادگان غرب و شرق و جاده قدیم قم (بجز کاروان‌های مربوطه) هدایت خواهند شد.

وی گفت: از ساعت ۲۴ روز جمعه مورخه ۱۴۰۱/۳/۱۳ تا خاتمه مراسم تردد کلیه وسیله نقلیه از تقاطع سه راه باقر شهر به سمت علامه عسگری غرب تا پل حرم ممنوع خواهد بود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزاده راه تهران ـ قم شمال به جنوب حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران ـ قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد. لیکن در شرایط خاص محدودیت ترافیکی در محور فوق اعمال شده و ضمن ممنوعیت تردد در مسیر مذکور، وسایل نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.

سردار حمیدی به ممنوعیت‌های توقف از ساعت ۲۴ روز جمعه نیز اشاره داشت و افزود: از ساعت ۲۴ روز جمعه مورخه ۱۴۰۱/۳/۱۳ تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر ممنوعیت توقف در معابر مشروحه ذیل اعمال خواهد شد:

- بزرگراه خلیج فارس از پل شهید کاظمی بسمت عوارضی در هر دو مسیر

- همچنین توقف کلیه وسایل نقلیه در مدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌ها و نیز خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا (س)

- توقف کلیه وسایط نقلیه در طول بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه راهی باقر شهر تا پل حرم (خلیج فارس)

- توقف کلیه وسایل نقلیه در طول بزرگراه شهید هاشمی (صالح آباد) از پل صنیع خانی تا علامه عسگری

سردار حمیدی توصیه کرد: کلیه مراجعین محترم نهایت همکاری را با پلیس راهور در تردد ها، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها داشته باشند و به تمام تابلو‌ها و علایم اهتمام و توجه داشته باشند و همچنین از توقف‌ها در ورودی پارکینگ‌ها خودداری کرده و از ورود به پارکینگ‌هایی که مربوط به استان آن‌ها نیست خودداری کنند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"