کد خبر: ۶۲۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۷ تير ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور درباره علل واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران و سربازان توضیحاتی را مطرح کرد.


به گزارش خبرخودرو، رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور درباره علل واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران و سربازان توضیحاتی را مطرح کرد.

احمدرضا عامری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به علل واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران و سربازان عنوان کرد: اتوبوس حامل خبرنگاران تحت نظارت شبکه حمل و نقل نبوده و این اتوبوس از شرکت مسافربری دیگری تهیه شده است اما اتوبوس حامل سربازان زیر نظر شبکه حمل و نقل مسافری بوده و در گزارش های واصل شده علت واژگونی این اتوبوس نقص فنی در سیستم ترمز عنوان شده است.

وی اذعان داشت: سه عامل انسانی، جاده ای و ناوگان در حوادث جاده ای نقش دارند. علت بروز دو حادثه اخیر نیز از این سه عامل خارج نیست و عواملی چون فرسودگی ناوگان، وضعیت جاده های کشور و خطای انسانی توسط راننده اتوبوس در کنار یکدیگر موجب بروز چنین حوادثی شده است.

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور در واکنش به اظهارات رییس هیأت مدیره کانون سراسری صنفی رانندگان مبنی بر عدم تست ترمز و نبود نظارت کیفی در مراکز معاینه فنی گفت: معاینه فنی اتوبوس ها با استفاده از دستگاههای مکانیزه صورت می گیرد و مدیر فنی معمولا سیستم ترمز را از لحاظ ظاهری چک می کند اما قادر به بررسی مواردی چون لنت ترمز و یا احتمال خرابی آن در ماه های آینده نیست.

عامری افزود: واقعیت این است که حمل و نقل بخشی از این جامعه است و جدا از سایر مسائل نیست. بنابراین حمل و نقل نیز مانند بخش های دیگر با چالش هایی مواجه است و حتی دارای ریسیک بیشتری نسبت به سایر بخش ها است.

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور در پایان خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از بروز چنین حوادثی رعایت استانداردهای روز جهانی در تولید لاستیک، لوازم یدکی و اتوبوس، تامین لاستیک و لوازم یدکی، دو طرفه کردن جاده ها، استفاده از آسفالت های مرغوب و رعایت سرعت مجاز در جاده ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"