کد خبر: ۶۲۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو،آمار مسافران اتوبوسهای درون شهری تبریز نسبت به ایام عادی سالهای قبل به تناسب خطوط و مسیرها ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.


به گزارش خبرخودرو،آمار مسافران اتوبوسهای درون شهری تبریز نسبت به ایام عادی سالهای قبل به تناسب خطوط و مسیرها ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اعلام این خبر گفت: از زمان شیوع کرونا و با توجه به محدودیت های اعمالی با کاهش تعداد مسافران در استفاده از ناوگان مواجه شده ایم به طوریکه روزانه حدود ۳۰۰ هزار نفر مسافر از خدمات اتوبوسرانی استفاده می کنند.

ایمان غنی زاده ادامه داد: کاهش تعداد مسافران در بعضی خطوط باعث شده است تامین هزینه و نیز سوخت اتوبوس برای راننده در بخش خصوصی مقرون به صرفه نباشد و کاهش درآمد و وجود تورم حاکم در قطعات و لوازم یدکی اتوبوس فشار مضاعفی را بر رانندگان ایجاد کرده است.

او با اشاره به اقدامات مستمر شرکت واحد در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت : ۹۸% درصد مسافران اتوبوسهای شهری تبریز از ماسک استفاده می‌کنند و در همه پایانه‌ها و ایستگاه‌های پرمسافر ماسک با قیمت مصوب دولتی که حدود هزار تومان است ارائه می‌شود و ضدعفونی اتوبوس ها نیز به صورت مستمر ادامه دارد.

غنی زاده افزود: به عوامل بازرسی در ایستگاه‌های پرمسافر اعلام کرده‌ایم که در صورت مشاهده مسافر نیازمند که امکان تهیه ماسک برایش مقدور نیست حتما ماسک در اختیارش قرار داده شود.

وی خاطرنشان کرد: ما همچنان به ادامه روند استفاده حداکثری مسافران از ماسک تاکید داریم البته با وجود همه این موضوعات، حساسیت شهروندان درمقایسه با سال قبل نسبت به کرونا کاهش یافته است و فراموش نکنیم استفاده از ماسک در وهله نخست، تضمین کننده حفظ سلامتی خود فرد و در مرحله بعد، تأمین کننده سلامت سایر افراد است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"