|
به گزارش خبرخودرو، مراسم افتتاح خطوط تولید باک پلیمری تارا و نوار آببندی دینامیک در هلدینگ رایزکو با حضور مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ٬ در ابتدای مراسم دکتر حمیدرضا صمدی رئیس هیات مدیره هلدینگ رایزکو اظهار داشت: گروه رایزکو متشکل از 22 شرکت و بالغ بر 4 هزار و 300 نفر نیروی شاغل به کار است.
وی ضمن اشاره به قرارداد منعقده میان هلدینگ رایزکو و ساپکو برای ساخت قطعات خودروی تارا به تولید مجموعه سوخترسانی خودرو به عنوان یکی از قطعات حجیم خودرو اشاره کرد و افزود: امروز خط تولید این مجموعه افتتاح خواهد شد که بافتهای تولیدی شش لایه، تکنولوژی یورو 6 و اتصال مستقیم گلویی و باک از تکنولوژیهای جدید در فرآیند تولید سیستمهای سوخترسانی است.
رئیس هیات مدیره هلدینگ رایزکو گفت: ساخت مجموعههای پمپ و گیت نمایشگر تارا از دیگر قراردادهای منعقده با ساپکو است که با دو ورژن و دو نوع مختلف در حال تولید بوده و داخلیسازی این محصول در مدت زمان کوتاه و با تکنولوژی خاص شرکت TI فرانسه اتفاقی بود که به قطع وابستگی به خارج منتهی میشود.
دکتر صمدی تصریح کرد: مجموعههای سوخترسانی یکی دیگر از مجموعههایی است که در آن، تمام لولهها به شکل انحصاری در شرکت اروند پیشرو با تکنولوژی 5 لایه تولید میشود و هیچ شرکتی در ایران، تکنولوژی تولید این لولهها را در اختیار ندارد و کاربرد آن جلوگیری از بخارات و آلودگی است.
وی در ادامه به تولید اتصالات سریع در شرکت بوران پلاستیک اشاره کرد و افزود: تولید این اتصالات یکی دیگر از کارهای بزرگی است که به صورت جوینت ونچر بوده و با وجود قرارگیری در شرایط تحریم، توانستیم با یک قرارداد لایسنس با شرکت ریموند این مجموعه را به تولید برسانیم .
رئیس هیات مدیره هلدینگ رایزکو گفت: این قطعه کوچک با دقت بسیار بالایی که دارد از نشتیهای سوخترسانی که در سال 85 درگیر آن بودیم، جلوگیری میکند. با همین قطعه کوچک توانستیم مشکلات ايران خودرو را در سال 85 مرتفع نماییم.
صمدی ادامه داد: قطعه خنککننده رادیاتور به عنوان آخرین قطعه داخلیسازی شده در خودروی تارا، مراحل نهایی داخلیسازی آن طی میشود و قالب آن در حال انتقال به ایران است و مابقی فرآیند سیم پیچ، موتور و اگزوز موتور در شرکت جهان صدر در حال تولید است.
وی همچنین به سرمایهگذاری در حوزه سیستمهای حذف آلایندگی یا کاتالیستهای جدید در هلدینگ رایزکو اشاره کرد و افزود: موفق شدیم روی کاتالیستهای نانو و لو پی جی ام کار کنیم و هدف ما کاتالیستهای زیرو پی جی ام است و با توجه به گرانی کاتالیست به دلیل بهرهگیری از فلزات گران قیمت رادیوم و پالادیوم، لولههای ترمز در فرآیند تولید قرار دارد.
رئیس هیات مدیره هلدینگ رایزکو از افتتاح خط تولید نوارهای آب بندی دینامیک در روز جاری خبر داد و افزود: مجموعههای شیشههای بالابر با تکنولوژی جدید و موتورهای مینی تولید شدهاند و مجموعه موتورگیربکسهای صندلی و در نهایت سیستمهای هوارسانی در فرایند تولید قرار دارند.
رئیس هیات مدیره هلدینگ رایزکو با اشاره به نامگذاری سالهای اخیر توام با نام تولید و نام جهش تولید در سال 99 گفت: در کنار وقوع تحریمهای ناعادلانه آمریکا از سال 97 به بعد و متاسفانه نبود برنامهریزی مشخص از سوی دولتمردان برای صنعتی که درگیر تحریم است، این صنعت توانی برای ایستادگی ندارد.
دکتر صمدی گفت: از دوستان قدیمی و با تجربه در صنعت کمتر به کار گرفته میشود و درخواست ما از آقای رزم حسینی وزیر صمت، آشتی با صنعت است. صنعت زمانی رشد میکند که وزیر با صنعتگران همدل باشد و از دردهای آنها آگاه بوده و مانع از صدور تبصرههای یک شبه شود.
وی در پایان با اشاره به درایت آقای رزم حسینی وزیر صمت، تلاش آقای صالحی نیا مدیرعامل ایدرو به عنوان سکاندار صنعت خودروی کشور و تلاشهای یک ساله دکتر مقیمی مدیرعامل ایران خودرو خاطرنشان کرد: امیدواریم از قیمتگذاری دستوری خودرو رهایی یابیم و بروکراسیها و قوانین اشتباه از صنعتی با قدمت بالای 50 سال در داخل کشور رخت بربندد.