|
به گزارش خبرخودرو، سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران ضمن تاکید بر مدیریت جمعآوری و اسقاط خودروهایی که از مدار تولید خارج شده و در سن فرسودگی هستند و تاثیر آن بر صنف لوازم یدکی توضیحاتی را مطرح کرد.
سیدمهدی کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو در سال 82 با آن مواجه شد، خروج برخی از خودروهای قدیمی با سال تولید 57 و 58 از جمله جیپ، شورلت، لندروور، آریا، ژیان و کادیلاک از خطوط تولید و اسقاط آنها بود که میتوان گفت، حدود 130 واحد صنفی اتحادیه در تهران و هزار فروشگاه لوازم یدکی در سراسر کشور را متحمل خسارات هنگفتی نمود و هنوز انباشتی از قطعات این خودروها در انبارهای فروشندگان به چشم میخورد.
وی ضمن اشاره به لزوم اسقاط خودروهای فرسوده به عنوان عامل آلودگی هوا افزود: خروج خودرویی مانند پراید از خطوط تولید خودروسازان با توجه به اینکه جمع کثیری از خودروهای در حال تردد را شامل میشود، فروشندگان قطعات این خودرو مدت 5 تا شش سال، فرصت فروش لوازم یدکی این خودرو را در اختیار دارند تا به تدریج در جهت جایگزینی این قطعات با قطعات خودروهای جدید اقدام کنند.
سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران ضمن ارائه یک راهکار گفت: تقاضای اتحادیه از تصمیمگیران این است که به موازات برنامهریزی و اعلام اسقاط و خروج برخی از خودروهایی که از سن فرسودگی عبور کردهاند، زمانی برای آن تعیین کنند و نسبت به ارسال اطلاعیه و هشدار به اتحادیه و واحدهای صنفی فروش قطعات یدکی اقدام نمایند.
کاظمی ادامه داد: در صورت اطلاعرسانی قبل از موعد، فروشندگان، لوازم یدکی این خودروها را به فروش رسانده و مجددا جایگزین نمیکنند.
وی تصریح کرد: جمعآوری و اسقاط برخی از خودروهای قدیمی میبایست از خودروهایی که به عنوان مثال در سال 82 از خطوط تولید یا واردات خارج شدهاند و اکنون نیز در حال تردد هستند، آغاز شود نه خودرویی نظیر پراید که موجب بر باد رفتن سرمایه عظیم فروشندگان قطعات این خودروها میشود.
سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که مالکان خودروهای قدیمی چندان رضایتی نسبت به اسقاط خودروهای قدیمی خود ندارند که در برخی موارد حتی کیفیتی بالاتر از خودروهای جدید نیز دارند، بنابراین برای جمعآوری این خودروها که مستلزم خرید آن از مالکان است، میبایست علاوه بر کسب رضایت مصرفکنندگان، رضایت فروشندگان لوازم یدکی این خودروها نیز با هدف جلوگیری از ورود زیان به آنها تحصیل شود به طوری که قطعات این خودروها نیز خریداری شود که نیازمند مدیریت است و برگرفته از تجربیات بنده و همکاران در سال 82 است.