کد خبر: ۷۱۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
در پاسخ به علل دوام پایین قطعات خودروهای داخلی عنوان شد:
به گزارش خبرخودرو، رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور در نشست خبری این‌ انجمن با اصحاب رسانه نسبت به توسعه بازار خودروهای چینی در کشور و چینی زده شدن صنعت خودرو هشدار داد.


به گزارش خبرخودرو، رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور در نشست خبری این‌ انجمن با اصحاب رسانه نسبت به توسعه بازار خودروهای چینی در کشور و چینی زده شدن صنعت خودرو هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، محمدرضا نجفی منش، رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور با انتقاد از توسعه بازار خودروهای چینی در کشور عنوان کرد: متاسفانه فشارهای وارد شده از داخل و خارج کشور موجب ایجاد شکل گیری تفکراتی مبنی بر عدم توانایی صنعتگران داخلی شده و راهکار را نیز واگذاری صنعت خودرو به چینی ها مطرح می کنند در حالی که خودروسازان چینی‌ در وهله‌ نخست به دنبال بازار و کسب سود خود هستند و به منافع ما فکر نمی کنند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که طی این سالها زحمات زیادی برای صنعت قطعه سازی‌ به عنوان مهمترین حلقه‌ زنجیره تامین و تولید خودرو و یکی از مهمترین صنایع کشور کشیده شده است. مضاف بر اینکه شروع تحریم‌ها نیز با تحریم صنعت خودرو آغاز شد چراکه به اهمیت این صنعت واقف بودند. لذا نباید اجازه داد دستاوردهایی که طی سال‌های گذشته با تلاش صنعتگران داخلی حاصل شده است، چینی زده شده و از بین برود.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری و دیگر سیاست‌های اشتباه این صنعت را فلج کرده است، افزود: عرضه خودرو با قیمتی پایین‌تر از قیمت تمام شده، منجر به ایجاد صف های طولانی و تقاضای کاذب برای خرید خودرو شده در حالی که بسیاری از ثبت نام کنندگان، مصرف کننده واقعی نبوده و به دنبال سود ناشی از ما به التفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار هستند.

نجفی منش در ادامه یادآور شد: در دهه 70 نیز شاهد بودیم قیمت خودرو در بازار به دلیل نبود تقاضا به کمتر از قیمت خودرو در کارخانه رسید. بنابراین قیمت گذاری دستوری خودرو به نفع مردم نیست و این سیاست تنها با هدف زمین زدن صنعت خودرو دنبال می شود و افزایش قیمت خودرو و بنزین از مواردی است که از افزایش قیمت آنها واهمه وجود دارد.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو همچنین در خصوص علل کیفیت و دوام پایین قطعات خودروهای داخلی اظهار داشت: کیفیت تولید قطعات به درخواست و نیاز تحویل‌گیرنده که خودروساز است بستگی دارد و قطعه سازان بر اساس نیاز و کیفیت مد نظر خودروسازان قطعه تولید می‌کنند. البته خودروسازان درصدد تولید خودروهای باکیفیت هستند چراکه کیفیت تنها یک هدف نیست بلکه مسیری بی پایان است و به همین دلیل خودروساز و زنجیره تامین همواره بر بهبود کیفیت تولیدات خود تمرکز دارند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"