کد خبر: ۷۰۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲
به گزارش خبرخودرو، رئیس هیأت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور آموزش خصوصی رانندگی را امری غیرقانونی عنوان و بیان کرد: هر گونه ضمانت قبولی در آموزش های خصوصی تنها حربه ای برای اخاذی از شهروندان است.

آموزش خصوصی رانندگی غیرقانونی است

به گزارش خبرخودرو، رئیس هیأت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور آموزش خصوصی رانندگی را امری غیرقانونی عنوان و بیان کرد: هر گونه ضمانت قبولی در آموزش های خصوصی تنها حربه ای برای اخاذی از شهروندان است.

فرهاد حقیقی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به اینکه آموزش رانندگی به صورت خصوصی غیرقانونی است، عنوان کرد: متاسفانه برخی از مربیان آموزش رانندگی با توجه به عدم درآمد مکفی، از آموزشگاه ها منفک شده و با تبلیغ در فضای مجازی اقدام به آموزش خصوصی رانندگی می کنند در حالی که این امر غیرقانونی بوده و شکایت واحدهای صنفی به اتحادیه را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه آموزش رانندگی امری تخصصی است، افزود: مربیان در آموزشگاه های رانندگی تحت آموزش های ویژه قرار گرفته و پس از اخذ صلاحیت های لازم از دستگاه های دولتی می توانند در آموزشگاه های رانندگی مجاز و دارای پروانه کسب فعالیت کنند.

رئیس هیأت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور در پاسخ به این پرسش که آیا آموزش خصوصی رانندگی می تواند مهارت رانندگی و یا قبولی در آزمون را تضمین کند، گفت: رانندگی فعالیتی فیزیکی است و مهارت در آن در افراد مختلف بسته به سن، جنس، تحصیلات متفاوت خواهد بود. بنابراین هر گونه ضمانت قبولی در آموزش های خصوصی تنها حربه ای برای اخاذی از شهروندان است. ضمن اینکه آزمون رانندگی در شرح وظایف پلیس محترم است و مستقل از آموزشگاه ها انجام می شود.

حقیقی با بیان اینکه رانندگی با جان و سلامت مردم در ارتباط است و هر گونه خطا در رانندگی نه تنها شخص راننده بلکه کاربران راه و وسیله نقلیه را تحت الشعاع قرار می دهد، یادآور شد: به هموطنان عزیز توصیه می کنیم به منظور رسیدگی به مشکلات احتمالی در رابطه با آموزش رانندگی، ثبت نام را تنها از طریق واحدهای صنفی و آموزشگاه های مجاز و دارای پروانه کسب از اتحادیه و همچنین دارای مجوز تاسیس رسمی از پلیس راهور انجام دهند زیرا این موضوع به قدری حائز اهمیت است که دولت محترم دو مجوز برای تاسیس آموزشگاه های رانندگی در نظر گرفته است.  

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"