کد خبر: ۶۸۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: گروه سنی ۲۰-۳۰ ساله‌ها ۱۱ درصد از تصادفات فوتی را شامل می‌شوند.

۱۱ درصد از فوتی‌های تصادفات در گروه سنی ۲۰-۳۰ ساله هستندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ رابعه جوانبخت افزود: هر چه میزان سن افراد بالاتر می‌رود، متوفیان عابر پیاده ما اضافه می‌شود و علت آن هم این است که هر چقدر افراد جوان‌تر باشند میل به استفاده از خودرو و رانندگی در آن‌ها بیشتر است و کمتر در جایگاه عابر پیاده حضور دارند، ولی گروه سنی ۲۰-۳۰ سال و ۳۰ تا ۴۰ سال، بیشتر رانندگان وسایل نقلیه هستند.

وی با تاکید بر اینکه تصادفات متوفیان گروه سنی زیر ۲۰ سال، ۳ درصد است که معمولا عابرین پیاده کودکان و نوجوانانی هستند که بخاطر عدم رعایت ایمنی فوت شده اند از والدین خواست مراقب تردد فرزندان خود با اسکیت و اسکوتر در معابر بزرگراهی باشند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: افرادی که سن آن‌ها بالای ۶۰ سال است به خاطر تعلل در تصمیم گیری و کاهش قدرت عظلانی نسبت به سایرین، تحرک و چالاکی کمتری دارند و این موضوع خود از مولفه‌های تردد در معابر و تاثیر در تصادفات آن‌ها می‌باشد.

سرهنگ رابعه جوانبخت گفت: در بحث سن افراد هر چه سن بیشتر می‌شود افراد بیشتر عابر پیاده هستند چرا که تمایل بیشتری نسبت به پیاده روی دارند و بیشتر سعی می‌کنند که عابر پیاده باشند و کمتر میل به خودرو سواری در افرادی که سن بالاتری را تجربه می‌کنند دیده می‌شود و این عدد آمار معنا داری است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: فصل تعطیلات مدارس در راه است و والدین مراقب تردد‌های خطرناک فرزندان خود در سطح معابر و مانع از استفاده آن‌ها از اسکوتر و اسکیت در سطح معابر باشند چرا که جای استفاده از این وسایل در بزرگراه‌ها و معابر نیست و قرار نیست که فرزندان هر جا که بخواهند از این وسایل استفاده نمایند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"