کد خبر: ۶۸۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای عراقی امروز نخستین بخش از هواپیماهای "سوپرموشاک" پاکستانی را تحویل می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در نود و دومین سالگرد تاسیس فرماندهی نیروی هوایی عراق گفت که ماموریت نیروهای هوایی فقط رزمی نیست بلکه اسکادرانهایی برای حمل و نقل دارد. هواپیماهای C۱۳۰ و هواپیماهای آنتونوف در انتقال خانواده‌ها در عملیات آزادسازی به ویژه در حدیثه و بغدادی و ارسال خواروبار مشارکت داشتند. همچنین در انداختن بروشور در مناطقی که محل حضور گروهک‌های تروریستی بود، نقش داشتند.

وی تصریح کرد، پس از سال ۲۰۰۳، نقش گسترده‌ای در بازسازی نیروی هوایی ایفا شد و جنگنده‌های ۱۶اف و ۵۰ T کره وارد شدند. نوسازی برای تکمیل توانمندی‌های نیروهای هوایی در حال انجام است.

این مقام عراقی عنوان داشت: خلبانان عراقی و فرماندهی نیروی هوایی در عملیات کمک به وزارت‌خانه‌های دیگر در زمان شیوع کرونا مشارکت کردند و در انتقال واکسن از چین نقش داشتند. همچنین نیروهای هوایی کمک‌هایی به سوریه و ترکیه درهنگام وقوع زلزله در این دو کشور ارائه دادند و در انتقال اتباع عراقی از سودان نیز نقش داشتند.

در همین حال، وزیر دفاع عراق در نود و دومین سالگرد تاسیس نیروی هوایی این کشور گفت که وزارت‌خانه وی در راستای توسعه نیروی هوایی و مجهز کردن آن به جدیدترین جنگنده‌ها تلاش می‌کند.

وی همچنین گفت که هواپیماهای پاکستانی نقش گسترده‌ای را در آموزش به خلبانان دانشجو ایفا خواهند کرد.

وزیر دفاع عراق تصریح کرد که نیروهای هوایی نقش گسترده‌ای در تخریب مقرهای تروریست‌ها و از بین بردن آنها ایفا کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"