کد خبر: ۱۹۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۱
 
یک فروند هواپیماهای مسافربری پاکستان که روز سه شنبه در فرودگاه قندهار افغانستان از حمله راکتی (آر.پی.جی) شبه نظامیان در امان مانده بود ساعاتی بعد از این حادثه وارد فرودگاه بین المللی شهر ˈکویتهˈ مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور شد.

 
به گزارش ایرنا، رسانه های محلی پاکستان اعلام کردند: موشک های آر پی جی زمانی به طرف باند فرود فرودگاه قندهار افغانستان شلیک شد که یک فروند هواپیمای مسافربری پاکستان در حال برخاستن از باند فرودگاه بود.

 
بر اساس این گزارش، دو فروند موشک آر پی جی به سوی باند فرودگاه قندهار شلیک شد اما هیچ کدام از آنها به هواپیماهای پی آی ای پاکستان، اصابت نکرد.

 
رسانه های محلی پاکستان تصریح کردند: این اقدام تروریستی برای هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری پاکستان انجام شده است.

 
سخنگوی شرکت ملی هواپیمایی پاکستان، ضمن تایید این حادثه، گفت: هواپیمای پی.کی 199 پاکستانی در حال آماده شدن برای پرواز به سمت شهر کویته بود که موشک های آر پی جی به سمت باند فرودگاه شلیک شدند، البته در زمان این حادثه تمام مسافران و خدمه در داخل هواپیما حضور داشتند.

 
به نقل از گزارش شبکه های تلویزیونی در پاکستان، هواپیمای مسافربری این کشور در ساعت 14 و 33 دقیقه به وقت محلی در فرودگاه بین المللی شهر کویته فرود آمد.

 
شرکت ملی هواپیمایی پاکستان در 25 دسامبر سال گذشته میلادی (پنجم دی ماه جاری) اولین پرواز این کشور از مبدا کویته به قندهار را آغاز کرد.

 
پیش از این نیز پاکستان و افغانستان خط پروازی اسلام آباد به کابل و بالعکس را راه اندازی کرده بودند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"