|
گروه بین الملل: میت ریماک در مصاحبه اخیر با رویترز، نکات مثبت زیادی در مورد سرمایه گذاری مشترک برندش با بوگاتی داشت.
به گزارش خبرخودرو، به گفته ریماک، این همکاری که در تابستان 2021 اعلام شد، منجر به "هم افزایی های زیادی در هر دو طرف" شده است. علاوه بر این، ریماک ادعا کرد که سرمایه گذاری مشترک تاکنون بسیار سودآور بوده است. وی به این موضوع اشاره کرد: "این همکاری بسیار سودآور است و جریان نقدی فراتر از انتظار است. این یک موقعیت برد-برد برای همه است."
بدون شک سودآوری چالشی مهم برای سازندگان هایپرکار است. به هر حال، آنها زمان و پول زیادی را صرف توسعه یک خودرو می کنند تا آن را در حجم بسیار پایین بفروشند. به عنوان مثال، بوگاتی ویرون با وجود قیمت اولیه 1 میلیون دلاری، یکی از بزرگترین خودروهای زیان دهی بود که تاکنون ساخته شده است.
با این حال، شرکت خودروسازی ریماک کمی متفاوت است. این تنها یک سازنده هایپرکار نیست، بلکه یک تامین کننده موفق باتری و پیشرانه است. این شرکت سرمایه گذاری های زیادی را جذب کرده است و پورشه 24 درصد از سهام را در اختیار گرفته است (پورشه همچنین مالک 45 درصد از بوگاتی ریماک است).