کد خبر: ۶۶۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
گروه بین الملل: در حال حاضر با توجه به قوانین پیچیده تر و برقی شدن صنعت خودرو، خودروسازان در چند سال آینده با تصمیمات بسیار دشواری روبرو خواهند شد. آنها باید تصمیم بگیرند که آیا مدل های فعلی را حفظ کنند یا روی خودروهای برقی کارآمدتر تمرکز کنند.


گروه بین الملل: در حال حاضر با توجه به قوانین پیچیده تر و برقی شدن صنعت خودرو، خودروسازان در چند سال آینده با تصمیمات بسیار دشواری روبرو خواهند شد. آنها باید تصمیم بگیرند که آیا مدل های فعلی را حفظ کنند یا روی خودروهای برقی کارآمدتر تمرکز کنند.

به گزارش خبرخودرو، این موضوع احتمالاً مشکل فورد در اروپا در رابطه با ادامه تولید فیستا است. این خودروی کوچک بیش از 40 سال است که در بازار وجود دارد و در طی آن به یکی از خودروهای اصلی بازار اروپا تبدیل شده است و در طول عمر طولانی خود بیش از 16 میلیون دستگاه فروخته است.

فیستا در طول سال ها به نسل های جذاب تر و رقابتی تر تبدیل شده است. به این ترتیب، توانسته در بسیاری از بحران ها جان سالم به در ببرد و در عین حال از رقبای قدرتمندی مانند فولکس واگن پولو، رنو کلیو یا فیات پونتو فروش بیشتری داشته باشد. زمانی که بازار خودروی اروپا از سال 2011 تا 2013 جایگاه خود را از دست داد، بسیاری از خودروهای بخش B به تولید پایان دادند. یکی از این موارد فیات پونتو بود که در اروپا، هرگز نسل چهارمی نداشت.

بنابراین، آیا ممکن است فیستا نیز به سرنوشت پونتو دچار شود؟ در این زمینه، چشم انداز بخش B در اروپا خوب نیست. در واقع در هشت سال گذشته بیش از 5 امتیاز از سهم خود را از دست داده و این کاهش محبوبیت، متوقف نشده است. دلیل اصلی ورود و محبوبیت شاسی بلندهای کوچک است و فورد هم قطعا از این روند مستثنی نیست.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"