کد خبر: ۶۴۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور ضمن تاکید بر لزوم رعایت کلیه استانداردهای اجباری از سوی خودروسازان و قطعه‌سازان گفت: فرصت یک ماهه سازمان ملی استاندارد به خودروسازان به منظور اجرای 9 استاندارد تعلیق شده از 85 استاندارد اجباری به دلیل فقدان زیرساخت‌ها امکان‌پذیر نیست.


به گزارش خبرخودرو، عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور ضمن تاکید بر لزوم رعایت کلیه استانداردهای اجباری از سوی خودروسازان و قطعه‌سازان گفت: فرصت یک ماهه سازمان ملی استاندارد به خودروسازان به منظور اجرای 9 استاندارد تعلیق شده از 85 استاندارد اجباری به دلیل فقدان زیرساخت‌ها امکان‌پذیر نیست.

محمود نجفی سهی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص فرصت یک ماهه سازمان ملی استاندارد به خودروسازان مبنی بر اعمال کلیه استانداردهای 85 گانه از جمله 9 استانداردی که در گذشته تعلیق شده بود، اظهار داشت: اجرای استانداردهای تولید خودرو اعم از اینکه داخلی باشد یا بین‌المللی الزامی است. اما اعمال استانداردهای جهانی ممکن است بر روی برخی از مدل‌های قدیمی خودروهای داخلی امکان‌پذیر نباشد، زیرا استانداردهای جهانی بروزرسانی می‌شوند و به تبع آن تولیدات خودروسازان جهانی نیز بروز می‌شود.

وی افزود: به منظور حفظ حقوق مصرف‌کننده حداقل استانداردهای اجباری بر روی خودروهای تولید داخل می‌بایست رعایت شود.

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور اما اجرای استانداردها در یک فرصت یک ماهه را قابل عملیاتی شدن ندانست و در این باره تصریح کرد: رعایت کلیه استانداردها نیازمند تامین زیرساخت‌های متعددی است که تامین مواد اولیه، امکان اعمال این استانداردها از سوی قطعه‌سازان و قطعات استانداردی که قطعه‌سازان خریداری می‌نمایند از جمله این موارد است و تحت فشار قرار دادن تولیدکنندگان با ارائه فرصت یک ماهه نتیجه بخش نخواهد بود.

نجفی سهی گفت: می‌بایست در بدو امر نسبت به پیش نیازها و زیرساخت‌های موردنیاز برای اعمال استانداردها بررسی‌های لازم صورت بگیرد و پس از آن زمان اجرا تعیین شود و اگر امکان اجرای این استانداردها از سوی خودروسازان در مهلت تعیین شده وجود نداشته باشد، نمی‌بایست آنها را مقصر قلمداد کرد.

وی همچنین در خاتمه تصادف زنجیره‌ای اخیر میان 59 خودرو در محور بهبان- اهواز که بر اساس اعلام پلیس راهور ایربگ هیچ کدام از خودروها باز نشده را اینگونه ارزیابی کرد و گفت: درباره عوامل بروز این حادثه از بعد فنی اطلاعی ندارم اما باز نشدن ایربگ‌ها می‌تواند ناشی از شدت و سرعت برخورد خودروها به یکدیگر باشد به نحوی که فاصله زمانی و فرصت کافی برای عمل کردن ایربگ‌ها ایجاد نشده و یک دستگاه خودرویی که ایربگ آن عمل کرده، فاصله مکانی و زمان لازم برای باز شدن کیسه هوا را در اختیار داشته، ضمن اینکه عواملی همچون خطا و تقصیر انسانی، بی‌احتیاطی، عدم رعایت فاصله مناسب با خودرویی جلویی متناسب با سرعت خودرو در زمان ترمزگیری و مه گرفتگی که موجب کور شدن دید راننده می‌شود نیز نباید مورد غفلت واقع شود. نباید تمام تقصیر را متوجه خودروهای داخلی و خودروساز دانست هر چند ارتقای کیفیت و رعایت تمامی استانداردهای اجباری ضروری است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"