کد خبر: ۶۳۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، پیست اتومبیلرانی آزادی تهران، پنجشنبه گذشته شاهد تست و بررسی نسخه جدید آریزو 5 مدیران خودرو با حضور اصحاب رسانه بود.


به گزارش خبرخودرو، پیست اتومبیلرانی آزادی تهران، پنجشنبه گذشته شاهد تست و بررسی نسخه جدید آریزو 5 مدیران خودرو با حضور اصحاب رسانه بود.

در سال 2016 بود که کمپانی چری، سدان کامپکت خود با نام آریزو 5 با پیشرانه 1.5 لیتری را روانه بازار کرد و یک سال بعد نیز نسخه توربوشارژ این محصول به بازارهای جهانی از جمله چین عرضه شد.

شرکت مدیران خودرو به عنوان شرکتی پیشتاز در معرفی و عرضه خودروهای چینی به بازار خودروی ایران، نخست در سال 95، جاده‌های کشور را با این محصول آشنا کرد. اخیرا نسخه جدید این خودرو تنها با پیشرانه توربوشارژ به بازار چین عرضه شده و مدیران خودرو نیز به تازگی از رونمایی مدل به روزرسانی شده این محصول و ورود آن به بازار کشور در پاییز امسال خبر داده است.

نسل جدید آریزو 5 از لحاظ ظاهری نسبت به خودروی فعلی آریزو 5 که در خیابان‌های کشور جولان می‌دهد، تغییرات چندانی نداشته و از عمده تغییرات ظاهری می‌توان به نمای جلویی این خودرو و تبدیل جلو پنجره شش ضلعی آن به مدلی موسوم به ماتریکسی که از سوی طراحان این خودرو به مدل کهکشانی معروف است و افزودن ورودی هوا در زیر سپر نام برد.

از دیگر تغییرات این خودرو به تغییرشکل رینگ‌های 17 اینچی و استفاده از کالیپرهای قرمز رنگ می‌توان اشاره کرد که چهره اسپرت این خودرو را نمایان‌تر کرده است.

از لحاظ نمای داخل کابین، در طراحی داشبورد و مانیتور جدید لمسی از سبک جدید طراحی در آریزو 6 و مشابه آن الهام گرفته شده که زبان خاص طراحی مدیران خودرو است.

پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع با دو دکمه روتاری سبک یکنواخت و مدرنی را ایجاد کرده است. سبک اسپرت دسته دنده و فرمان و استفاده از چرم مصنوعی و سقف سانروف و همچنین تعبیه دو دریچه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب از دیگر ویژگی‌های مثبت این خودرو است.

قدرت و استحکام شاسی بدنه این خودرو امتیاز دیگر این محصول به شمار می‌رود. در طراحی بدنه، آریزو 5 به بلوغ و پختگی لازم رسیده، به طوری که هنوز پس از گذشت چندین سال، این خودرو به عنوان یک محصول به روز در بازار کشور شناخته می‌شود و طرفداران بسیاری را برای خود دست و پا کرده است.

در بخش فنی نیز، آریزو 5 جدید از قدرت 147 اسب بخار و 210 نیوتن متر گشتاور بهره می‌گیرد.

گیربکس 9 سرعته CVT، جایگزین 7 سرعته CVT در نسخه قبلی این خودرو شده، افزودن آپشن‌هایی نظیر اتوهلد، فرمان برقی و سیستم ترمز پارک برقی، مجموعه امکانات رفاهی این خودرو را کامل‌تر و بیشتر کرده است.

کروز کنترل، دوربین دنده عقب، سیستم نشانگر فشار باد تایر، دکمه فعال یا غیرفعال کردن سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ئو استارت دکمه‌ای از دیگر آپشن‌های این خودرو است.

به طوری کلی می‌توان گفت، نسل جدید آریزو 5 در مجموع فیس لیفتی از خودروی آریزو 5 پیشین است که تجربه موفقی را در بازار خودروی ایران پشت سر گذاشته بود.

البته این محصول با نام تجاری MVM روانه بازار ایران می‌شود و مدیران خودرو این محصول را با نام آریزو 5 جدید به طرفداران خود معرفی کرده است.

آن طور که مدیران خودرو گفته، مشتاقان تجربه رانندگی با این خودرو و علاقمندان به خرید آن، تا یک ماه و نیم آینده شاهد عرضه این خودرو به بازار کشور خواهند بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"