کد خبر: ۶۲۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۲ تير ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو،مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: میزان بار خودرو‌های باری به منظور پیشگیری از بروز خسارت به تاسیسات شهری قزوین از این پس کنترل و مدیریت می‌شود.


به گزارش خبرخودرو،مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: میزان بار خودرو‌های باری به منظور پیشگیری از بروز خسارت به تاسیسات شهری قزوین از این پس کنترل و مدیریت می‌شود.

اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین افزود: میزان وزن، اندازه و ارتفاع باری که خودرو‌های حمل بار مجاز به حمل آن هستند در کارت آن‌ها ثبت شده که براساس قانون این نوع خودرو‌ها مجاز به رعایت آن هستند، اما متاسفانه بیشتر رانندگان ظرفیت مجاز تعیین شده را رعایت نکرده که همین مساله باعث وارد آمدن خسارات شدید به تأسیسات و زیرساخت‌های شهری، آسفالت خیابان‌ها، پل‌های عابر پیاده و تیر‌های چراغ برق می‌شوند.

وی با بیان اینکه منطقه یک شهرداری قزوین که دارای بیشترین بافت فرسوده شهری را نیز در خود جای داده و میزان تردد خودرو‌های باری نیز در آن زیاد است، تصریح کرد: این منطقه توانایی تحمل این حجم از بار اضافه را نداشته و بروز خسارت‌های وارده در آن بیش از سایر مناطق شهری است که همین مساله لزوم کنترل و اعمال قانون بر میزان بار خودرو‌های باری از سوی نهاد‌های نظارتی را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین اضافه کرد: براساس محاسبات علمی، هر تن اضافه تناژ بار خودرو‌های باری به میزان ۴ تن به سطح جاده و خیابان فشار وارد آورده و باعث نابودی و استهلاک آسفالت خیابان و تاسیسات شهری می‌شود و علاوه بر این، افزایش میزان سوانح رانندگی و اتلاف سوخت را نیز به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارت به زیرساخت‌های شهری، سازمان تاکسیرانی همانند شهر‌های بزرگ طرح توزین بار به صورت سیار را جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال کرده و در آن نیز ۲ باسکول سیار به همراه تیم‌های نظارتی سازمان و عوامل پلیس راهور به منظور کنترل و مدیریت اضافه بار خودرو‌های باری در سطح شهر گشت زنی خواهند کرد.

عرشیان با اشاره به اینکه طرح یاد شده در شهر‌های بزرگ مانند مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان به اجرا درآمده، اضافه کرد: امیدواریم رانندگان ناوگان بار درون شهری قزوین قوانین مربوط به اضافه بار در سطح شهر را رعایت کرده تا به تاسیسات و زیرساخت‌های شهری خسارت وارد نشود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"