کد خبر: ۶۲۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۹ تير ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، عضوهیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: پس از واگذاری صنعت موتورسیکلت به بخش خصوصی طی 25 سال گذشته، با تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه موتورسیکلت در سال 88، بیشترین میزان تولید رقم خورد که امیدواریم شاهد تکرار این تیراژ باشیم.


به گزارش خبرخودرو، عضوهیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: پس از واگذاری صنعت موتورسیکلت به بخش خصوصی طی 25 سال گذشته، با تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه موتورسیکلت در سال 88، بیشترین میزان تولید رقم خورد که امیدواریم شاهد تکرار این تیراژ باشیم.

علی عرب در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص ظرفیت تولید سالانه موتورسیکلت در کشور و وضعیت تامین زیرساخت‌ها در راستای افزایش تیراژ تولید اظهار داشت: آمار تولید موتورسیکلت در سال 99، 220هزار دستگاه بوده، در حالی که تولید 600 هزار دستگاه تا سال 95، نشان می‌دهد، ظرفیت افزایش تولید تا سه برابر آمار سال 99 در صنعت موتورسیکلت وجود دارد.

وی افزود: صنعت موتورسیکلت کشور در اختیار بخش خصوصی است و محصولات به شکل کاملا رقابتی، بدون ثبت‌نام، از طریق نمایندگی‌ها و به صورت اقساط بلندمدت 10 تا 20 ماهه به فروش می‌رسد.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: پس از واگذاری صنعت موتورسیکلت به بخش خصوصی طی 25 سال گذشته، با تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه موتورسیکلت در سال 88، بیشترین میزان تولید رقم خورد که امیدواریم مجددا شاهد تکرار این تیراژ باشیم.

عرب در خصوص وضعیت تولید موتورسیکلت‌های دوگانه سوز در داخل کشور توضیح داد: موتورسیکلت‌های موجود در کشور یا بنزینی هستند یا برقی و علاوه بر آن، موتورهای دوگانه‌سوز برقی- بنزینی تحت عنوان موتورسیکلت‌های هیبریدی نیز موجود است، اما موتورهای LPG یا CNG یا اشکال دیگر که ترکیبی بنزین نداریم. البته برای تست، چند مدل گازی نیز به تولید رسیده است.

وی تصریح کرد: در حوزه تولید موتورسیکلت‌های دوگانه سوز یکی از مباحثی که وجود دارد، بحث آلایندگی است. با توجه به اینکه از سال 96 تاکنون، صرفا موتورسیکلت‌های انژکتوری تولید می‌شوند و میزان آلایندگی این موتورها برخلاف کاربراتوری‌ها تحت کنترل است، ورود به فاز تولید موتورسیکلت‌هایی با سوخت CNG یا LPG در دستور کار قرار نگرفت.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در ادامه بیان کرد: کشورهایی که به مقوله تولید موتورسیکلت‌های دوچرخ یا سه چرخ با سوخت CNG یا LPG وارد شده‌اند، دلیل آن، گرانی بهای سوخت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها بوده است. اما در مجموع در ایران، حرکت به سمت استفاده از سوخت گاز در موتورسیکلت‌ها توجیهی ندارد. البته به تازگی، شرکت‌ها به تولید موتورسیکلت‌های برقی- بنزینی ورود کرده‌اند و برخی نیز وارد فاز هیبرید شده‌اند.

عرب در خصوص تاثیر لغو تحریم‌ها و آزادسازی واردات بر صنعت موتورسیکلت اذعان داشت: آزادسازی واردات همانند یک شمشیر دولبه عمل می‌کند. در صورت آزادسازی واردات به طور قطع، تکنولوژی وارد کشور شده، به روزرسانی در این صنعت اتفاق می‌افتد و از سوی دیگر خطری که وجود دارد، غفلت از میزان ساخت داخل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌بایست به بهانه اینکه این موتورها جدید هستند و عزمی بر تولید این موتورسیکلت‌ها در داخل کشور وجود ندارد، از صنعت قطعه‌سازی غافل شویم. پس از ورود موتورسیکلت‌هایی با سال ساخت 2021 به داخل کشور که از استاندارد آلایندگی یورو 5 برخوردار هستند، می‌بایست از امکانات این موتورسیکلت‌ها، برای رشد صنعت داخلی بهره ببریم که در این صورت واردات به سود کشور است و در غیر این صورت، آسیب‌زا خواهد بود.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"