کد خبر: ۶۲۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۷ تير ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، دبیرکل انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی ایران گفت: عرضه روغن دیزلی از طریق پایانه‌ها و فروشگاه‌های عرضه مستقیم در حال انجام است و وضعیت آماری اجرای تعهدات در اختیار سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده قرار گرفته است.


به گزارش خبرخودرو، دبیرکل انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی ایران گفت: عرضه روغن دیزلی از طریق پایانه‌ها و فروشگاه‌های عرضه مستقیم در حال انجام است و وضعیت آماری اجرای تعهدات در اختیار سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده قرار گرفته است.

حمیدرضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص توافق میان انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی، سازمان حمایت و نماینده‌های وزارت راه و شهرسازی و حمل‌ونقل جاده‌‌ای مبنی بر عرضه 5 میلیون لیتر روغن دیزلی به بازار اظهار داشت: عرضه روغن دیزلی به بازار بر اساس تعهدات شرکت‌های روغن سازی در حال انجام است و مشکلی در حوزه عرضه به بازار وجود ندارد.

وی افزود: عرضه روغن دیزلی از طریق تعدادی پایانه‌ها و همچنین فروشگاه‌های عرضه مستقیم نیز مقرر شده که در حال انجام است. ضمن اینکه وضعیت آماری اجرای تعهد عرضه 5 میلیون لیتر روغن دیزلی به بازار، در اختیار سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده قرار گرفته است.

دبیرکل انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی ایران در خصوص وضعیت تامین روغن‌ خودروهای سواری در بازار گفت: روغن بنزینی به وفور در بازار وجود دارد و روغن دیزلی بر اساس توافقنامه انجمن، بر اساس عداد و ارقام هفتگی تعیین شده از سوی شرکت‌ها، در حال تامین و عرضه توسط تولیدکنندگان است.

خلیلی ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر قیمت محصولات روغن موتور تعیین تکلیف شود تا مشکلات مربوط به بهای تمام شده این کالا مرتفع شود تا شرکت‌ها انگیزه بیشتری برای تامین بازار داشته باشند.

وی با توجه به افزایش قیمت روغن‌های بنزینی و دیزلی در سال گذشته به ترتیب به میزان 45 و 50 درصد گفت: این میزان افزایش در سال گذشته، رشد بهای تمام شده تولید را پوشش نمی‌داد. بهای روغن موتور وابسته به تغییرات هزینه‌ تمام شده کالاها است که به همراه تغییر خوراک، ارز و ملزومات تولیدی می‌بایست اصلاحاتی در بهای تمام شده آن اعمال شود.

دبیرکل انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی ایران تصریح کرد: افزایش قیمت روغن موتور پس از ارائه اسناد و مدارک از سوی تولیدکنندگان و بررسی‌های کارشناسی سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده، با توجه به بهای تمام شده تولید اعلام خواهد شد.

خلیلی اذعان داشت: افزایش بهای روغن موتور به طور معمول به دنبال تعاملات میان انجمن، سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار صورت می گیرد و متاثر از تغییرات بهای تمام شده است و اینکه فاکتورهای هزینه‌ای چقدر بزرگ و زیاد باشد. به عنوان مثال در ابتدای سال گذشته، نرخ خوراک لیتری 2 هزار تومان بود و در پایان سال 99 تاکنون، به 10 هزار تومان رسیده که طبیعتا تغییرات ایجاد شده در نرخ خوراک، افزایش سنگینی در بهای تمام شده محصول برای تولیدکنندگان خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت ارز از 14 هزار تومان در سال گذشته به 22 تا 23 هزار تومان رسیده و علاوه بر آن ملزومات تولیدی، هزینه کارگر و نیروی انسانی، حمل‌ونقل دچار تغییرات سنگینی شده که می‌بایست مورد بررسی قرار بگیرد و نتایج این بررسی‌ها در کارگروه‌های تخصصی سازمان حمایت و بخش بررسی قیمت‌ها انجام شود و پس از ارائه نظرات کارشناسی، انجمن تابع تصمیمات متخذه خواهد بود.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"