کد خبر: ۶۲۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، سخنگوی اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران ضمن اشاره به افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت قطعات در بازار گفت: بی‌ثباتی نرخ ارز یکی از مشکلات بازار است اما در حال حاضر کمبودی در بازار وجود ندارد.


به گزارش خبرخودرو، سخنگوی اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران ضمن اشاره به افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت قطعات در بازار گفت: بی‌ثباتی نرخ ارز یکی از مشکلات بازار است اما در حال حاضر کمبودی در بازار وجود ندارد.

سید مهدی کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: اکنون کمبودی در بازار لوازم یدکی وجود ندارد و خریداران با مشکلی در خرید قطعات مواجه نیستند.

وی افزود: قیمت قطعات یدکی از ابتدای سال جاری به دلیل افزایش نرخ بیمه و حقوق و دستمزد از سوی تولیدکنندگان 20 تا 25 درصد افزایش یافته است.

سخنگوی اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران گفت: اتحادیه از دولت، گمرک، سازمان استاندارد و ارگان‌های مرتبط با لوازم یدکی این درخواست را داشته که در حوزه وظایف خود به گونه‌ای عمل کنند که کمبود واردات در بازار لوازم یدکی جبران شود.

کاظمی در ادامه ضمن اشاره به مشکلات موجود در صنف لوازم یدکی در حوزه قطعات بی‌کیفیت و قاچاق تصریح کرد: از یک سو، ورود ماموران ارگان‌های نظارتی به بازار به دلیل وجود قطعات بی‌کیفیت و یا قاچاق از مواردی است که فروشندگان تحت نظارت اتحادیه را دچار استرس و تنش ناشی از این وضعیت کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر، بی‌ثباتی نرخ ارز یکی از مشکلات بازار است، در حالی که ثبات نرخ ارز به جبران کمبود بازار، ساماندهی وضعیت تامین قطعات و همچنین قیمت‌ها خواهد شد.

کاظمی تصریح کرد: ساماندهی تامین بازار و نرخ قطعات مستلزم همکاری همه جانبه سازمان‌های دولتی نظیر سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

کاظمی گفت: اکنون آرامش در بازار لوازم یدکی از لحاظ قیمت و تامین قطعات برقرار است، اما رکود بر این بازار سایه انداخته، که یکی از دلایل فقدان کمبود و فراوانی قطعات ذنیز ناشی از همین رکود حاکم بر بازار است. ضمن اینکه کاهش سفرها و کاهش تردد خودروها به دلیل مواجهه با شرایط بیماری کرونا، نیاز دارندگان خودرو به قطعات را کاهش داده است.

وی همچنین از موضوع قطعی برق به عنوان یکی از مشکلات واحدهای صنفی به ویژه تولیدکنندگان لوازم ید کی نام برد.

سخنگوی اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران در پایان خاطرنشان کرد: کشمکش میان اداره دارایی و تنظیم اظهارنامه مالیاتی یکی از موضوعاتی است که تمامی صنوف از جمله صنف لوازم یدکی هر ساله در خرداد ماه با آن مواجه است که همین موضوع نیز می‌تواند یکی از دلایل دیگر بروز رکود در بازار باشد.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"