کد خبر: ۶۲۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: معافیت مالیاتی فولادسازان در ابتدای زنجیره، عرضه فولاد در داخل را با چالش مواجه کرده است.


به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: معافیت مالیاتی فولادسازان در ابتدای زنجیره، عرضه فولاد در داخل را با چالش مواجه کرده است.

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص مشکل قطعه سازان برای تامین فولاد بیان کرد: بالغ بر 30 میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود و حدود 12 تا 14 میلیون تن مصرف واقعی کشور است. بنابراین در تولید فولاد مشکلی وجود ندارد و ممکن است در عرضه آن موانعی وجود داشته باشد که مقرر شد در سه شنبه هفته جاری کمیسیون صنایع مجلس با حضور وزیرصمت، مدیران ایران خودرو، شورای رقابت و رییس انجمن قطعه سازان این موضوع را بررسی کرده تا مشکلات خودروسازان و قطعه سازان را برای تامین فولاد حل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجوئ تولید مازاد فولاد در عرضه و تامین داخل مشکل وجود دارد، گفت: گره اصلی در این زمینه معافیت مالیاتی در ابتدای زنجیره فولاد است که زمینه را برای صادرات فولاد فراهم کرده است. .فولادسازان هنگام عرضه محصولات خود در داخل از معافیت مالیاتی برخوردار نیستند اما با صادرات فولاد از مالیات معاف می شوند به همین دلیل بیشتر تمایل به صادرات دارند. لذا برای عرضه بیشتر فولاد در داخل باید مالیات فولادسازان به انتها زنجیره منتقل شود. همچنین در حوزه داخل باید نظارت و اقدامات جدی برای تامین فولاد خودروسازان صورت بگیرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش مطالبات قطعه سازان از خودروسازان تشریح کرد:ادعای خودروسازان این است که بین قیمت تمام شده تولید و قیمت فروش در بازار تفاوت وجود دارد و همین امر موجب زیان خودروسازان و عدم توان پرداخت مطالبات قطعه سازان شده است که کمیسیون صنایع در حال بررسی این موضوع است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بنده معتقدم با آزادسازی قیمت خودرو مشروط بر اینکه تعرفه واردات صفر شود می توان مشکلات صنعت خودرو را حل کرد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"