کد خبر: ۵۹۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: طرح نوسازی تاکسی های فرسوده راهگشای فرسودگی ناوگان تاکسیرانی نیست و اتحادیه تاکسیرانی های کشور سعی بر ارائه مدل های دیگر جهت نوسازی ناوگان دارد.


به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: طرح نوسازی تاکسی های فرسوده راهگشای فرسودگی ناوگان تاکسیرانی نیست و اتحادیه تاکسیرانی های کشور سعی بر ارائه مدل های دیگر جهت نوسازی ناوگان دارد.

مرتضی ضامنی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو بیان کرد: اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشورو سایردستگاه ها به طور مستمر پیگیر نوسازی تاکسی‌های فرسوده است و در این راستا تا کنون تعداد 68 هزار و 880 دستگاه تاکسی نوسازی شده اند.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ موافقت دولت با شماره گذاری تعدادی از تاکسی با استاندارد یورو ۴ مقرر شد تعداد 5 هزار دستگاه تاکسی به متقاضیانی که از قبل ثبت نام کرده بودند و متقاضیان جدید تا ۳۰ مهر ماه سال جاری شماره گذاری و تحویل داده شود.به همین دلیل از اوایل مرداد ماه تعداد ۱۴۴۶ پیش فاکتور توسط خودرو ساز صادر شده و ۷۲۶ دستگاه تاکسی جدید با استاندارد یورو ۴ تحویل متقاضیان داده شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور خاطرنشان کرد: طرح نوسازی تاکسی های فرسوده راهگشای فرسودگی ناوگان تاکسیرانی نیست و اتحادیه تاکسیرانی های کشور سعی بر ارائه مدل های دیگر جهت نوسازی ناوگان دارد که در این زمینه نیازمند ارائه تسهیلات از سوی بانک مرکزی و عرضه خودرو از سوی خودروسازان هستیم تا بتوانیم اقدام به نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور کنیم.

ضامنی در پاسخ به این سوال که چه سازمانی متولی نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سرویس مدارس است، گفت: نظارت بر فعالیت سرویس مدارس یک نظارت فرا سازمانی است که از طرفی نیازمند نظارت عوامل مدارس و شهرداری‌ها و از طرف دیگر پیگیری والدین است. لازم به ذکر است که تاکسیرانان یکی از گروه‌هایی هستند که از زمان شیوع کرونا بیشترین همکاری را در رعایت پروتکل‌ها داشتند امادر صورت تخلف برخی از افراد می توان مراتب آن را از طریق سامانه سپند و یا مدرسه و شهرداری شهر مربوطه گزارش دهند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور درباره وام 6 میلیون تومانی که مقرر شد به منظور جبران خسارت های ناشی از کرونا به تاکسیرانان پرداخت شود، گفت: به دلیل مشکلات پیش آمده در سامانه کارا که متعلق به وزارت رفاه است، تا کنون آماری در این خصوص در اختیار ما قرار داده نشده و از وزارت رفاه انتظار همکاری بیشتر در این زمینه را داریم.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"