کد خبر: ۵۹۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با توجه به نزدیک شدن زمان بازگشایی مدارس از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در سرویس مدارس سخن گفت.


به گزارش خبرخودرو، مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با توجه به نزدیک شدن زمان بازگشایی مدارس از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در سرویس مدارس سخن گفت.

نورعلی عباسپور در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو بیان کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی از سوی وزارت کشور به پیمانکاران سرویس مدارس و از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شده و همه دستورالعمل ها اعم از فاصله گذاری، ضدعفونی روزانه خودرو، استفاده راننده و دانش آموزان از ماسک، وجود مواد ضدعفونی کننده در سرویس، رعایت ظرفیت سه نفر برای خودروهای سواری و تقلیل تعداد دو نفر در ون ها رعایت خواهد شد. ضمن اینکه تنها در شرایط زرد و سفید شیوع کرونا از سرویس استفاده شده و در شرایط قرمز سرویس ها خدماتی را ارائه نخواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه والدین شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سرویس مدارس بودند می توانند مراتب آن را از طریق سامانه سازمان تاکسیرانی هر شهر که اقدام به نظر سنجی از والدین کرده پیگیری کنند و یا این موضوع را به مدیر مدرسه و رییس اولیا و مربیان گزارش دهند. همچنین با مراجعه به سامانه رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش هر منطقه و یا بخش ثبت شکایات در پورتال وزارت آموزش و پرورش می توانند این موضوع را پیگیری کرده و طی چند هفته به شکایات آنان رسیدگی خواهد شد.

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه پرداخت هزینه سرویس مدارس در شرایط کرونایی تشریح کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط ویژه کرونایی ثبت نام سرویس مدارس به صورت مشروط انجام شده و پرداخت هزینه سرویس بر اساس مصوبه شورای شهر هر استان انجام می شود. در استان تهران شهریه سرویس در سال تحصیلی جدید 25 درصد افزایش داشته و پرداخت آن مشروط به استفاده دانش آموز از سرویس است که ابتدا درصدی برای اطمینان پیمانکاری که می خواهد خودرویی را در اختیار مدرسه و دانش آموزان قرار دهد، دریافت می شود و اولیا نیز بر اساس روزهایی که دانش آموز از سرویس استفاده کرده هزینه را پرداخت خواهند کرد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"