|
پرسنل شرکت واحد و بخش خصوصی هر روز به 11300 ماسک نیاز دارند
به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه اتوبوسهای دوکابین خطوط تندرو در سنوات گذشته توسط شهرداری تهران خریداری شدهاند و بخش خصوصی هم با حمایت شرکت واحد، بخشی از اتوبوسهای تککابین مورد نیاز را تامین کرده است، گفت: با توجه به افزایش زیاد قیمتها، خرید اتوبوس جدید برای بخش خصوصی دیگر امکانپذیر و مقرون به صرفه نیست.
محمود ترفع با تاکید بر اینکه از حدود 6 هزار دستگاه اتوبوس تهران، بالغ بر 70 درصد آنها فرسوده هستند، افزود: در حال حاضر، عمر متوسط اتوبوسهای شهر تهران 12 سال و نیم است و بر اساس مطالعات انجام شده، تهران به 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه طبق مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک، تهران 3 هزار دستگاه اتوبوس کم دارد، ضمن اینکه نزدیک به 4 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده موجود نیز باید از رده خارج شوند، اظهار کرد: به این ترتیب، تهران به 7 هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد.
ترفع با بیان اینکه هزینههای شرکت واحد در شرایط کرونا سنگین و سرسامآور شده و به همان نسبت، درآمدهای آن به دلیل کاهش مسافر به میزان بیسابقهای کم شده است، تصریح کرد: شهرداری تهران با رویکرد مثبت در زمینه کمک به سلامتی شهروندان، تا کنون همه هزینههای خرید مواد ضد عفونیکننده ناوگان اتوبوسرانی پایتخت و تجهیزات مورد نیاز آن را تامین کرده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه دولت تا کنون در زمینه جبران کاهش درآمدها و افزایش هزینههای بهداشتی به اتوبوسرانی تهران کمک نکرده است، خاطرنشان کرد: فقط یک قلم در خصوص ماسک مورد استفاده روزانه، با توجه به 6300 پرسنل شرکت واحد اعم از رانندگان و نیروهای عملیاتی و ستادی و نیز 5 هزار راننده و پرسنل بخش خصوصی، هر روز به 11300 ماسک نیاز داریم.