کد خبر: ۶۹۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۳ تير ۱۴۰۲
به گزارش خبرخودرو، رئیس کانون سراسری کامیون‌داران ایران گفت: افزایش هزینه های تعمیر و نگه داری کامیون های کارکرده اروپایی رانندگان را با چالش های جدی مواجه کرده است.

به گزارش خبرخودرو، رئیس کانون سراسری کامیون‌داران ایران گفت: افزایش هزینه های تعمیر و نگه داری کامیون های کارکرده اروپایی رانندگان را با چالش های جدی مواجه کرده است.

فیروز خدایی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو عنوان کرد: متاسفانه عدم توجه به وضعیت فنی موتور کامیون های دست دوم اروپایی در زمان خرید، هزینه تعمیر و نگه داری آنها را افزایش داده و رانندگان را با چالش های جدی مواجه کرده است.

وی در توضیح این موضوع بیان کرد: با توجه به اینکه کامیون های اروپایی بعد از پنج سال از رده خارج شده و با کامیون های نو جایگزین می شوند، رانندگان در اروپا نیز توجهی به سرویس های دوره ای مراجعه ندارند و موتور این کامیون ها بعد از پنج سال مستهلک می شود. از طرفی متقاضیان این کامیون ها هنگام خرید به جای دقت به سلامت فنی موتور به کیلومتر این کامیون ها توجه کرده اند.

رئیس کانون سراسری کامیون‌داران ایران با بیان اینکه تامین قطعات این کامیون ها توسط شرکت های خدمات پس از فروش زمانبر است، یادآور شد: طبق روال گذشته خدمات پس از فروش کامیون های ولوو و رنو توسط سایپا دیزل، کامیون های بنز توسط ایران خودرو دیزل و کامیون های داف توسط شرکت داتیس انجام می شود اما متاسفانه تامین قطعات توسط شرکت های خدمات پس از فروش به سادگی امکان پذیر نیست و زمانبر بودن فرآیند تامین قطعات موجب خواب این کامیون ها شده است.

خدایی تصریح کرد: خدمات پس از فروش به معنای ارایه خدمات در سریع ترین زمان ممکن است و بهتر بود همزمان با واردات کامیون های دست دوم اروپایی قطعات آنها نیز وارد میشد تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار بگیرند اما متاسفانه سرعت عمل شرکت های خدمات پس از فروش در تامین قطعات پایین بوده و علیرغم اینکه مسیرهایی برای دور زدن تحریم وجود دارد اما در این زمینه کوتاهی می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"