کد خبر: ۹۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۸۸
ایرنا: برخي رسانه هاي جهان که از شنيدن خبر دستگيري ريگي شوکه و سپس دستپاچه و سرگردان شده بودندطي روزهاي گذشته سعي کردند برخي القائات غلطي را به خورد مخاطبانشان بدهندکه اعلام همبستگي و نظر مردم، علما و بزرگان قوم بلوچ و اهل سنت سيستان و بلوچستان اين القائات رابي اثرکرده است.

تحير و بهت رسانه هاي غربي پس از اعلام خبر دستگيري عبدالمالک ريگي بخوبي طي يکي دو روز اول اعلام خبر مشهود است به طوري که بعضي از اين رسانه ها طي ساعات اوليه رويه منفعلانه اي داشتند و سرگردان و دستپاچه نمي دانستند چکار بايد بکنند.

اما پس از يکي دو روز وقتي توان بالاي نيروهاي اطلاعاتي ايران را باور کردند و ناگزير از اطلاع رساني ماندند، درصدد ناکارآمد جلوه دادن اقدام جسورانه سربازان گمنام امام زمان (عج) در ايران برآمدند و سعي کردند القا کنند که اين دستگيري کار ايران نبوده است.

همزمان با اين رويه، خط خبري ديگري نيز شکل گرفت و اين رسانه ها قصد داشتند القا کنند که عبدالمالک فردي اهل سنت و بلوچ است و ايران نيز با هدف سرکوبي اهل سنت اين فرد را دستگير کرده است.

اين رويه خبري درحالي شکل گرفته بود که حاميان ريگي نيز طي زمان هاي مختلف چه زمان انجام جنايات تروريستي اين شرور و چه پس از دستگيري او، بارها اعلام کرده اند که ريگي تروريست است و بر تروريست بودن او اذعان داشتند.

اين رويه خبري در حالي طي روزهاي گذشته اعمال مي شد که مردم طبقات مختلف اعم از روحانيون و بزرگان طوايف بارها و بارها به اشکال مختلف طي بيانيه هايي که صادر کردند يا در گفت وگو با رسانه ها اعلام کردند که عبدالمالک اززماني که وارد فعاليت هاي تروريستي شد از مردم اهل سنت و بلوچ طرد شد و ديگر از مردم بلوچ و سني نيست.

به گزارش ايرنا، اهل سنت سيستان و بلوچستان متفق القول بر محکوميت عبدالمالک تاکيد دارند که به مرور ديدگاه برخي علما، سران طوايف و مردم اهل سنت و بلوچ در سيستان و بلوچستان مي پردازيم.
در روز دستگيري عبدالمالک ريگي امام جمعه اهل سنت مسجد مکي زاهدان در نشستي با خبرنگاران اعلام کرد :بارها گفته ايم حساب مالک از جامعه اهل سنت در سيستان و بلوچستان جداست و کساني که از راه مسلحانه مي خواستند وارد شوند از جامعه ما نيستند.

مولوي "عبدالحمد اسماعيل زهي" افزود: علماي اهل سنت بارها جنايات مالک، گروهش و ديگر اشرار در منطقه را محکوم کرده اند.

وي اضافه کرد: دستگيري اين تروريست سبب خرسندي و خوشحالي مردمان اين استان شدزيرا مردم استان آرامش، امنيت و وحدت بين فرق اسلامي در منطقه را مي خواهند.

اسماعيل زهي در ادامه تاکيد کرد: ايجاد ناامني در منطقه، راهبندي، حمله انتحاري و کشتن مردم چيزي است که هيچ يک از مردم استان بويژه جامعه اهل سنت از آن راضي نبودند.

"عبدالنبي کرد" از عشاير منطقه ميرجاوه نيز اظهار داشت: مالک ريگي براي کشورهاي استکباري مهره اي بود تا بتوانند براي رسيدن به اهداف شوم خود در منطقه از آن بهره برداري کنند.

وي ادامه داد: استفاده از برخي عناصر شرور و تروريست مانند عبدالمالک ريگي براي جلوگيري از پيشرفت منطقه و ايجاد اختلاف بين مذاهب و اقوام، از جمله اهداف و برنامه هاي استکبار عليه ايران اسلامي است.

معتمد بلوچ بخش ميرجاوه اظهار داشت: متاسفانه اين جنايتکار از احساسات مذهبي برخي جوانان ساده لوح منطقه سوءاستفاده و تفکرات پوشالي خود را به آنان تزريق کرد.

ريش سفيد طايفه حسن زهي نيز در اين باره گفت: تمام مردم سيستان و بلوچستان از دستگيري ريگي و بازگشت امنيت به جنوب شرق کشور بسيار خوشحال هستند.

"عبدالرحمان حسن زهي" اظهاراميدواري کرد که از اين پس با نابودي اين گروهک و ايجاد امنيت، اقتصاد منطقه پرشورتر از گذشته در مسير توسعه قدم بردارد.

رييس شوراي شهر نصرت آباد نيز اظهار داشت: ملت ايران خداوند را شکر مي کنند که عبدالمالک ريگي اين جرثومه فساد دستگير شد.

"خداداد نارويي"افزود: تمام طوايف سيستان و بلوچستان خواهان اشد مجازات براي اين شرور ملعون هستند.

وي ادامه داد: اين مزدور و خودفروخته آمريکا و اسراييل باهدف ايجاد تفرقه ميان شيعه و سني دست به اين اعمال ننگين و ددمنشانه در منطقه مي زد.

رييس طايفه ريگي نيز ابراز خوشحالي کرد که لکه ننگ طايفه ريگي با دستگيري مالک پاک شد.
پسر دايي عبدالمالک ريگي نيز اظهار داشت: عبدالمالک از وقتي به شرارت پرداخت و گروهک تروريستي تشکيل داد از طايفه و اقوام طرد شد و هيچ جايگاهي بين ما ندارد.

" مشتاق احمد ريگي" افزود: ما از دستگيري عبدالمالک بسيار خوشحاليم و جنايات وحشيانه او را محکوم مي کنيم.

وي تاکيد کرد: برخي از بزرگان طايفه و خويشاوندان بارها تلاش کردند که عبدالمالک را به دامان نظام بازگردانند اما وي که تمايل بسياري به ارتباط با آمريکايي ها داشت موافقت نمي کرد.

بزرگ طايفه نوتي زهي نيز گفت: دستگيري اين جنايتکار جيره خوار آمريکا توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) با ياري خداوند انجام شد.

"مجيد نوتي زهي"افزود: عبدالمالک ريگي با همکاري کشورهاي استکباري حوادث تروريستي زيادي را در منطقه رقم زد و خون هاي بي شماري ريخت.

او گفت: ريگي فردي است که حتي در طايفه خودش نيز جايگاهي نداشت و مورد نفرت بود.

ريش سفيد طايفه "محمد حسين گمشادزهي" نيز معتقد است: عبدالمالک ريگي لکه ننگ همه مردم بلوچ سيستان و بلوچستان بود که با درايت مسوولان اطلاعاتي بازداشت شد.

وي تاکيد کرد: مردم قوم بلوچ سيستان و بلوچستان شيعه و سني از گذشته با اين جنايتکار مخالف بودند.

او تاکيد کرد: هيچيک از اعضاي طوايف سيستان و بلوچستان به هيچ عنوان از ابتداي فعاليت تروريستي ريگي تاکنون با اين جنايتکار همکاري نکرده است.

وي اظهار داشت: همه طوايف بلوچ خواهان اشد مجازات براي اين جنايتکار از خدا بي خبر هستند.

"مهدي گرگيج" نيز با ديگر سران و ريش سفيدان بلوچستان معتقد است که دستگيري اين جنايتکار خوشحالي بزرگي براي مردم سيستان و بلوچستان و برادران اهل سنت منطقه داشته است.
وي گفته بود: طوايف اهل سنت سيستان و بلوچستان ننگشان مي شود تا جنايت هاي اين شرور را که موجب کشته شدن شهروندان، زنان و کودکان بي گناه شده است را به خاطر آورند.

او تاکيد مي کرد: با حرکت هاي ريگي در منطقه جنوب شرق کشور از نظر فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي واقعا ضربه بزرگي به مردم وارد شده است.
رييس طايفه شه بخش نيز اظهار داشت: آحاد مردم، طوايف غيور و مرزدار سيستان و بلوچستان به هيچ عنوان تحت نفوذ افکار پليد بدخواهان ايران قرار نمي گيرند و فريب رنگ و لعاب هاي پوشالي ايادي و نوکران حلقه به گوش استعمار را نخواهند خورد و همه اقوام و طوايف ايران اسلامي با هر فرهنگ، لباس و گويشي بايد در چارچوب موازين قانوني نظام مقتدر جمهوري اسلامي ايران حرکت کنند.

عبدالمالک ريگي چهارم اسفندماه جاري به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگير شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"