کد خبر: ۹۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۵ آذر ۱۳۸۸
گروه بین الملل: پشتیبانی از مشتری و جلب رضایت او چه در زمینه چگونگی ارائه خدمات فنی، چه از نظر پاسخ گویی به سوالات و نیازها و چه از نظر کیفیت خدمات همواره از مهم ترین موارد برای شرکت رنو پارس بوده و هستند.

آکادمی رنو، گامی دیگر در جهت ارتقا سطح خدمات پس از فروش رنو

گروه بین الملل: پشتیبانی از مشتری و جلب رضایت او چه در زمینه چگونگی ارائه خدمات فنی، چه از نظر پاسخ گویی به سوالات و نیازها و چه از نظر کیفیت خدمات همواره از مهم ترین موارد برای شرکت رنو پارس بوده و هستند. به منظور رسیدگی به این موارد افرادی با نام Cotech یا کارشناس فنی از طرف رنو پارس در هر نمایندگی مجاز برای ارائه خدمات به محصولات رنو آموزش دیده و مشغول به کارند. طبیعی است که این افراد در صورتی قادر به اجرای استانداردهای کیفی رنو در نمایندگی ها هستند که به طرز صحیحی آموزش دیده و دانش و اطلاعات به روز شده رنو را دریافت کرده باشند. به همین منظور شرکت رنو پارس با شناخت به موقع این نیاز، اقدام به انتخاب تعدادی از متخصصین با صلاحیت از شبکه نمایندگی های ایران خودرو و سایپا کرده و به آنها تحت عنوان مربی ارشد Master Trainer یا MT آموزشهای لازم را می آموزد.

به گزارش خبرخودرو ، در برنامه جامعی که رنو پارس برای این افراد در نظر گرفته است، طی یک دوره 12 هفته ای در موسسه ای با نام آکادمی رنوRenault Academy، مربیان ارشد تحت آموزش های کامل و حرفه ای بر اساس استانداردهای بین المللی رنو قرار می گیرند به نحوی که بتوانند آموخته های خود را به متقاضیان منتقل کنند. پس از اتمام این دوره مربیان ارشد (5 نفر از سایپا و 4 نفر از ایران خودرو) مسئولیت آموزش کارشناسان فنی یا Cotech ها را به عهده می گیرند. مربیان ارشد همچنین ، مورد ارزیابی قرار گرفته و در دوره های زمانی مشخص، برنامه ای با نام دوره Refreshment برای آنها برگزار می شود. در این دوره نکات و روش های جدید تدریس به آنها آموزش داده می شود و همچنین احساس حمایت شدن توسط رنو نیز در آنها ایجاد می گردد. تا به امروز بیش از 300 نفر(169 نفر از ایران خودرو و 150 نفر از سایپا) تحت این آموزش ها قرار گرفته و پس از قبولی در آزمون ها، مدارک مربوطه را دریافت کرده و به عنوان کارشناس فنی در شبکه نمایندگی ها مشغول به فعالیت شده اند.

دوره آموزشی دیگری که برای کارشناسان فنی برگزار می شود، دوره مخصوص خودروهای CNG سوز است. در این دوره نحوه تعمیر خودروهای دوگانه سوز، فناوری CNG و نحوه تعویض مخزن گاز آموزش داده می شود. همه این آموزش ها مطابق با استانداردهای محیط زیست هستند.

رنو اکادمی که یک نهاد مستقل در بخش تجاری رنو است، مسئول آموزش های تجاری و رفتاری، فنی و قطعات و خدمات جهت شبکه های فروش رنو، سامسونگ و داچیا می باشد. این نهاد همچنین مسئول تربیت مربیانی است که بعدها علاوه بر اجرای اهداف کارخانه در کشورهای خود، به آموزش متقاضیان در آن کشورها نیز خواهند پرداخت. در واقع رنو آکادمی راه ارتباطی میان تولیدکننده و شبکه تجاری آن است.

در رابطه با نمایندگی های مجاز بیان این نکته ضروری است که رعایت یک سری از استانداردهای رنو از شرایط اولیه محسوب می شود. این استانداردها عبارتند از بهره بری از نرم افزار ASTAI و کارشناسان فنی یا COTECHهای مورد تایید، استفاده از دستگاهی موسوم به Clip که مخصوص عیب یابی خودروهای رنو است، مجهز بودن به ابزار ویژه رنو و برخورداری از قطعات یدکی اصلی که همه توسط رنو پارس تامین می شوند.

پس از برگزاری تازه ترین دوره آکادمی رنو، شرکت رنو پارس با انجام نظرسنجی از نظرات مدیران نمایندگی ها و کارشناسان فنی مطلع شد. در نتیجه این نظر سنجی مشخص گردید که دوره های برگزار شده با توجه به سطح بالای کیفی و آموزشی بسیار مورد توجه مدیران و کارشناسان قرار گرفته و کمک شایانی در زمینه ارتقا دانش کارشناسان نموده است. همه شرکت کنندگان خواستار تداوم این دوره ها شدند و مدیران نمایندگی ها نیز از حضور نیروهای فنی خود در این دوره ها حمایت کرده و ابراز نمودند که آکادمی رنو نقش بسزایی در کیفیت خدمات ارائه شده توسط نمایندگی ها ایفا می کند.

به طور کلی استراتژی رنو پارس و هدف آن از این اقدامات و اقدامات مشابه، وارد کردن دانش کلی خودرو به داخل کشور و ایجاد خودکفایی در تولید خودرو است که هدفی والا و با اهمیت محسوب می شود. در کنار این هدف، آماده سازی افرادی با صلاحیت برای به مرحله عمل رساندن استانداردهای جهانی رنو در نمایندگی های مجاز که همانطور که ذکر شد از مهم ترین عوامل در جلب رضایت مشتری است، از دیگر چشم اندازهای رنو پارس است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"