کد خبر: ۸۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۰۸ مهر ۱۳۸۸
گروه بین الملل: شرکت خودروسازي تويوتا از تصميم خود براي فراخوان بيش از سه ميليون خودرو در امريکا خبر داد.

فراخوان تويوتا در آمريکا

گروه بین الملل: شرکت خودروسازي تويوتا از تصميم خود براي فراخوان بيش از سه ميليون خودرو در امريکا خبر داد.

به گزارش خبرخودرو ، تويوتا از تصميم خود براي فراخوان سه ميليون و هشتصد هزار دستگاه خودرو ساخت اين شرکت در امريکا براي رسيدگي به نواقص جزئي در انها خبر داد. ظاهرا شرکت تويوتا قصد دارد به مشکل ناشي از کف پوش اين خودروها که مي تواند باعث گير کردن پدال گاز و بروز سوانح رانندگي شود، رسيدگي کند. فراخوان اخير شامل برخي از مدل هاي محبوب تويوتا از جمله تويوتا کمري، پرفروش ترين خودروي مسافرتي در امريکا و تويوتا پيروس، خودروي هيبريدي محبوب اين شرکت، خواهد شد.

تويوتا اعلام کرد اين شرکت هنوز سرگرم همکاري با مقامات اداره امنيت حمل و نقل اتوباني در امريکا است تا راهکاري را براي برطرف کردن نقايص فني خودرو بيابد و صاحبان خودروها حداکثر تا اوايل هفته اينده از موضوع فراخوان مطلع خواهند شد. ايرو ميلِر (Irv Miller) سخنگوي شرکت تويويتا گفت صاحبان خودرو بايد کف پوش متحرک را در سمت راننده بردارند و چيزي را نيز به عنوان جايگزين در کف ماشين نگذارند.

به گفته ميلر، " گير کردن پدال گاز مي تواند به سرعت بالاي خودرو منجر شده و توقف ان را دشوار کند، که اين امر نيز احتمالا تصادف، جراحات شديد يا کشته شدن افراد را به همراه خواهد داشت."

شرکت خودروسازي تويوتا و دولت امريکا، به طور جداگانه به صاحبان خودروهاي تويوتا و لکسوس درباره خطرهاي ناشي از کف پوش اين خودروها هشدار دادند.

ريموند لاهود، وزير حمل و نقل امريکا در بيانيه اي گفت:" اين يک موضوع اضطراري است. ما، براي حفاظت از سلامت همه افراد هم که شده، قويا به صاحبان اين خودروها توصيه مي کنيم تا کف پوش يا هر گونه مانع ديگري را که مي تواند منجر به شتاب گرفتن ناخواسته خودرو شود، از داخل اتاق بردارند."

اين فراخوان شامل مدلِ 2007 تا 2010 تويوتا کمري، مدل آوالون توليد سالهاي 2005 تا 2010، تويوتا پيروس مدلهاي 2004 تا 2009، تويوتا تاکوما (2005 تا 2010)، توندرا (2007 تا 2010) و دو مدل از خودروي لکسوس خواهد شد.

بزرگترين فراخوان پيشين شرکت خودروسازي تويوتا به سال دو هزار و پنج ميلادي باز مي گردد. تويوتا در ان سال، نهصد هزار دستگاه خودرو را براي برطرف کردن نقص فني مربوط به فرمان اتومبيل ها فراخواند.

تويوتا تاکنون از اشاره به تعداد شکايت هاي دريافتي درباره نقص مربوط به پدال گاز در خودروهاي خود خودداري کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"