کد خبر: ۸۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۸۸
اعتماد: ادامه تحقيقات از يک پزشک قلابي که با اغفال دختران و زنان جوان به خواستگاري آنان مي رفت و به بهانه هاي مختلف پول هايشان را سرقت مي کرد باعث افشاي ابعاد ديگري از اتهاماتش و شکايت 11 مالباخته ديگر شد.

اقدامات مجرمانه اين متهم به دنبال تجسس هاي پليس در خصوص يک پرستار خانگي به نام سحر که از خانه صاحبکارش دزدي کرده بود برملا شد. پرستار خيانتکار که با شکايت صاحبکارش و به اتهام سرقت 700 هزار تومان پول نقد و جواهراتي به ارزش چهار ميليون تومان دستگير شده بود هنگامي که تحت بازجويي قرار گرفت سعي در کتمان واقعيت داشت اما سرانجام پنهان کاري هايش پايان يافت و ماموران در لابه لاي اعترافات او به رابطه وي با مردي به نام عليرضا پي بردند.

هنگامي که سحر تحت بازجويي قرار گرفت، گفت عليرضا نامزد او است و قرار است به زودي با وي ازدواج کند. او گفت؛ عليرضا دانشجوي دوره فوق تخصص کودکان است. او چند روز قبل با من تماس گرفت و گفت خودرواش در شهرستان خراب شده و نياز فوري به پول دارد. من هم مبلغ 300 هزار تومان برايش حواله کردم.

به اين ترتيب عليرضا از سوي پليس تحت تعقيب قرار گرفت و بازداشت شد.

بررسي حسابي که سحر براي عليرضا پول واريز کرده بود، نشان داد اين حساب متعلق به دختري است که عليرضا به او نيز وعده ازدواج داده و با جلب اعتمادش از او 9 ميليون تومان گرفته است. بنابراين علاوه بر پرونده سرقت از منزل اين بار پرونده يي عليه عليرضا تشکيل شد و او تحت بازجويي قرار گرفت. در حالي که از بازرسي از اين متهم يک کارت شناسايي به نام دکتر عليرضا س، يک مهر متخصص اطفال، چند جلد کتاب پزشکي و دو کارت عابربانک متعلق به دو دختر به دست آمده بود و او اقرار کرد با جعل عنوان به خواستگاري دختران و زنان جوان مي رفت پس از آنکه با وعده ازدواج اعتماد آنها را به خود جلب مي کرد مبالغ زيادي از آنها مي گرفت.

اين مرد که متاهل و نام واقعي اش کيا است در اعترافاتش به دو کلاهبرداري اقرار کرد و گفت؛ با استفاده از اتومبيلم به تعقيب سوژه هاي مورد نظر مي پرداختم و پس از شناسايي محل سکونت و کار آنها سراغ شان مي رفتم و خودم را پزشک متخصص معرفي و از آنها خواستگاري مي کردم. آنها که فريب عناوين جعلي ام را مي خوردند به من علاقه مند مي شدند و اعتماد پيدا مي کردند. من هم پس از مدتي به بهانه هاي مختلف از آنها پول مي گرفتم و متواري مي شدم.
در يک مورد از يکي از طعمه هايم به بهانه اينکه براي تامين هزينه پايان نامه پزشکي ام پول احتياج دارم 5/1 ميليون تومان گرفتم و در مورد دوم از دختري 9 ميليون تومان کلاهبرداري کردم.
سرهنگ عباسعلي محمديان ضمن اعلام جزييات اين پرونده گفت؛ در پي انتشار خبر دستگيري اين متهم 11 نفر ديگر که از سوي اين خواستگار قلابي مورد سوءاستفاده قرار گرفته بودند از او شکايت کردند و تعداد مالباختگان به 13 نفر رسيد. وي همچنين از صدور مجوز انتشار تصوير بدون پوشش کيا خبر داد و از افرادي که شکايتي از او دارند خواست به شعبه دوازدهم بازپرسي دادسراي ناحيه 5 يا پايگاه دوم پليس آگاهي تهران مراجعه کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"