کد خبر: ۷۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۲ فروردين ۱۳۸۸
گروه بین الملل :افزايش نگراني ها زيست محيطي و مشکلات ناشي از رکود اقتصادي جهان، صنعت خودروسازي دنيا را در استانه تحولي چشمگير قرار داده است.

شتاب جهانی در توليد خودروهاي برقي

افزايش نگراني ها زيست محيطي و مشکلات ناشي از رکود اقتصادي جهان، صنعت خودروسازي دنيا را در استانه تحولي چشمگير قرار داده است.

به گزارش خبرخودرو ، افزايش گرماي زمين و به موازات ان تغيير خواسته مشتريان صنايع خودروسازي در سالهاي اخير سبب ايجاد تغييراتي در رويکرد خودروسازن جهان شده است. امريکا و اتحاديه اروپا هريک قوانين جدي تري را براي محدود کردن ميزان الاينده دي اکسيد کربن در خودروها، وضع کرده اند.

از سوي ديگر بحران مالي جهان، نيز به عنوان اهريمني نامرئي ولي فراگير، اقتصاد دنيا را تحت تاثير قرار داده است. مردم کمتر از گذشته براي خريد خودرو سرمايه گذاري مي کنند و يا خريد خودرو را به تعويق مي اندازند. حال که ميزان ميزان فروش خودرو به شدت کاهش يافته و دسترسي به وام نيز دشوار است، صنايع خودروسازي مصمم هستند تا براي افزايش فروش هم که شده، از خود ابتکار نشان دهند و محصولاتي انقلابي و کاملا سازگار با محيط زيست را توليد کنند.

در حال حاضر، افزايش سطح آگاهي مردم و نگراني کشورها از وابستگي بيش از حد به واردات نفت سبب شده است تا طرح هاي توليد "خودروهاي برقي" ، بار ديگر به صورت جدي در صنايع خودروسازي دنيا مطرح شود. انرژي الکتريکي همواره به عنوان يک انرژي پاک و سازگار با محيط زيست مطرح بوده و شايد به همين دليل است که ساير کشورهاي دنيا به صورت فزاينده اي به ساخت نيروگاه هاي هسته اي برق روي اورده اند.

البته تلاش براي به صفر رساندن ميزان الاينده ها و توليد خودروي الکتريکي، طرح نيست که همين ديروز کليد خورده باشد، بلکه پيشينه ان به يک دهه پيش باز مي گردد. با وجود اين، فقط طي سال اخير بوده است که برنامه ريزان عرصه خودروسازي به صورت جدي به اين طرح توجه کرده اند. خودروي هيبريدي شرکت جنرال موتورز موسوم به ولت در سال دو هزار و ده به بازار عرضه خواهد شد. شرکت خودروسازي نيسان نيز در همين سال، اولين خودروي برقي خود را به توليد انبوه رسانده و به مشتريان عرضه خواهد کرد. شرکت خودروسازي ميتسوبيشي نيز تصميم دارد خودروي الکتريکي خود موسوم به ميِف(MIEV) را تا يک سال ديگر به بازار عرضه کند. ولي پيش از ان، اين شرکت بي ام و خواهد بود که با خودروي ميني ماينر الکتريکي خود، مردم جهان را شگفت زده خواهد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"