کد خبر: ۷۲۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد مقام‌های رژیم صهیونیستی مانع از ورود اعضای این سازمان به گذرگاه رفح شده‌اند.

به گزارش ایسنا، «ینس لایرکه» سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو اظهار کرد: ما در حال حاضر در گذرگاه رفح حضور نداریم چراکه دفتر «کوگات» (دفتر هماهنگی امور کابینه اسرائیل در اراضی فلسطینی) به ما اجازه ورود به این منطقه را که گذرگاه اصلی کمک‌های بشردوستانه است، نداد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، این مقام سازمان ملل در ادامه گفت: حجم ذخایر سوخت در نوار غزه تنها برای مدتی کافی است و طولانی شدن مدت ممنوعیت انتقال سوخت به غزه، عملیات امدادرسانی انسانی را مختل می‌کند.

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز وارد گذرگاه رفح شد و آن را به شکل کامل مسدود کرد که در نتیجه آن عبور و مرور مسافران و کمک‌رسانی‌ها به نوار غزه مختل شده است.

خبرنگار «وفا» هم گزارش داد که خودروهای زرهی ارتش اشغالگر بامداد امروز همزمان با حملات شدید توپخانه‌ای به ساختمان‌های گذرگاه رفح، به آن یورش آورده و آن را به شکل کامل اشغال کردند و مانع از عبور مسافران، به‌ویژه بیماران و زخمی‌ها و انتقال کمک‌های بشردوستانه و نیز کمک‌های انباشته شده برای ساکنان مناطق شمالی و جنوبی نوار غزه شدند؛ اقدامی که قحطی و خطر جدی را برای بیماران ایجاد می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"