کد خبر: ۷۲۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک مسئول مصری اعلام کرد گذرگاه زمینی رفح تا بدین لحظه به روی تردد مسافران بسته نشده است.

به گزارش ایسنا، وائل ابو محسن، مسئول اطلاع‌رسانی گذرگاه زمینی رفح خاطرنشان کرد گذرگاه زمینی رفح تا بدین لحظه به روی تردد مسافران بسته نشده اما عبور و مرور کامیون‌ها و ورود کمک‌های بشردوستانه از ظهر یکشنبه در گذرگاه‌های «رفح» و «کرم ابو سالم» متوقف شده است.

براساس گزارش روسیا الیوم، ظهر یکشنبه گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد با راکت‌های «رجوم» تجمع نظامیان دشمن صهیونیستی در پایگاه کرم ابوسالم را هدف قرار داد که طی آن تعدادی از نظامیان اسرائیلی کشته و زخمی شدند.

صهیونیست‌ها یکشنبه اعلام کرده بودند که سه نفر در این عملیات کشته شدند اما اکنون ارتش اسرائیل اعلام کرد که نفر چهارم نیز کشته شده است. طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی نفر چهارم سرباز گردان ۹۳۱ تیپ ناحال است.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که رویداد کرم ابوسالم «اتفاقی خطرناک» است و اطلاعاتی درمورد اهداف مورد اصابت و تعداد مجروحین وجود دارد که انتشار آن‌ها ممنوع است.

از سوی دیگر، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه به نقل از یک مقام اسرائیلی که هویتش فاش نشده است، گزارش داد، مسئولان اسرائیلی به مصر اطلاع دادند که روند تخلیه ساکنان و آوارگان از شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه امشب آغاز می‌شود.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد حماس روز یکشنبه همزمان با تأخیر در پاسخ به پیشنهاد توافق آزادی اسرا، گذرگاه کرم ابو سالم بین اراضی اشغالی و نوار غزه را هدف قرار داد و گزینه‌ای جز آغاز این اقدام باقی نگذاشت. ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرد که عملیات تخلیه مناطق شرقی رفح شامل حدود ۱۰۰ هزار نفر می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"