کد خبر: ۷۰۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که همچنان کمتر از ۴۰ درصد مردم آمریکا از عملکرد رئیس‌جمهوری خود رضایت دارند.

به گزارش ایسنا، نتایج نظرسنجی تازه گالوپ نشان می‌دهد که میزان رضایت مردم آمریکا از عملکرد جو بایدن برای دومین ماه متوالی روی ۳۷ درصد باقی مانده و میزان نارضایتی از عملکرد او ۵۹ درصد است.

میزان رضایت از بایدن در رسیدگی به مسئله خدمات درمانی ۴۰ درصد و جنگ اوکراین ۳۸ درصد است؛ اما در مورد اقتصاد، امور خارجی و وضعیت فلسطین و رژیم صهیونیستی تنها ۳۲ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد او رضایت دارند.

نظرسنجی تازه مؤسسه گالوپ سومین مرتبه‌ای است که میزان رضایت مردم آمریکا از جو بایدن را ۳۷ درصد نشان می‌دهد. محبوبیت بایدن در ماه گذشته میلادی هم همین مقدار بود. بایدن از اوت ۲۰۲۲ که محبوبیت ۴۴ درصدی را به ثبت رساند، دیگر نتوانسته از این میزان فراتر رود و میانگین رضایت شهروندان آمریکا از عملکرد او در سال میلادی جاری ۴۰ درصد بوده است.

شایان توجه است که رضایت آمریکایی‌ها از نحوه رسیدگی بایدن به جنگ‌های اوکراین و روسیه و همچنین غزه و رژیم صهیونیستی، تا این حد پایین است. این نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که رضایت آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن در قبال جنگ اوکراین، نسبت به ماه اوت ۹ درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که تنها ۳۶ درصد از حامیان حزب دموکرات در آمریکا از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمایت می‌کنند. علاوه بر این، در مجموع تنها ۶۰ درصد از دموکرات‌ها از سیاست‌های جو بایدن در مواجهه با جنگ غزه رضایت دارند. این نشان از اختلاف میان شهروندان آمریکا بر سر دو موضع اساسی جو بایدن در این جنگ است؛ یعنی حمایت از آنچه «حق» رژیم صهیونیستی در «دفاع از خود» می‌خواند و تأکید بر «اهمیت حفظ جان غیرنظامیان فلسطینی.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"