کد خبر: ۷۰۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
ساکنان فراری شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی (مرز لبنان) علی‌رغم آرام شدن تنش در منطقه درپی دستیابی به توافق آتش‌بس موقت میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین، اما همچنان حاضر به بازگشت به این منطقه نیستند.

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری فاش کرد که این شهرک نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و تاکید کردند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده‌است.

طبق این گزارش، «آویحای شترین»، رئیس شهرک «کریات شمونه»، در پیامی به ساکنان این شهرک در شمال سرزمین‌های اشغالی گفته که به این شهرک بازنگردند.

شترین در این پیام تاکید کرده است: تا زمانی که واقعیت در مرزهای شمالی تغییر نکند، ساکنان کریات شمونه مجبور به بازگشت نیستند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز تأیید کردند که شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی از سکنه خالی شده‌اند و امکان بازگرداندن ساکنان و وضعیت به روال قبلی ظرف یک سال و یا حتی بیشتر وجود ندارد.

طبق گزارش این رسانه‌ها، ساکنان شهرک‌های شمال از اظهارات یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خشمگین هستند چراکه وی اخیرا گفته بود وضعیت را به نحوی تغییر خواهد داد تا شهرک نشینان بتوانند به خانه‌هایشان بازگردند.

روزنامه معاریو در این باره گزارش داد، بسیاری از روسای شهرک‌ها و بسیاری از ساکنان شمال فلسطین اشغالی از اظهارات گالانت خشمگین شده و نگران هستند که آتش‌بس به جنگ در مرز لبنان پایان دهد، اما آنچه را «تهدید حزب‌الله» توصیف می‌کنند، به شکل دائمی برطرف نشود.

این روزنامه به نقل از یکی از ساکنان شهرک‌های منطقه مذکور نوشت: «بازگرداندن ساکنان به خانه‌هایشان اشتباه است، چراکه هیچ عامل بازدارنده قوی در مقابل حزب‌الله وجود ندارد».

یک شهرک نشین دیگر نیز در این باره گفت: «یک روز دیگر مانند هفت اکتبر در سالی دیگر خواهد آمد، اما با عواقب بدتر از آنچه در غزه دیدیم. بازگرداندن شهرک نشینان به شمال در آینده نزدیک تنها به معنای تحویل آنها به دشمنان است.

طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. با این حال، منابع از حکمفرما شدن آرامش بر جنوب لبنان در پی آغاز آتش‌بس انسانی موقت میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس خبر دادند.

رسانه‌های عبری در این باره گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چند افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"