کد خبر: ۷۰۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
گروه بین الملل: برندهای کیا و جنسیس به تبعیت از هیوندای، تغییر آتی را از کانکتور شارژ سیستم شارژ ترکیبی (CCS1) به استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) توسعه یافته توسط تسلا در آمریکای شمالی اعلام کردند.


گروه بین الملل: برندهای کیا و جنسیس به تبعیت از هیوندای، تغییر آتی را از کانکتور شارژ سیستم شارژ ترکیبی (CCS1) به استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) توسعه یافته توسط تسلا در آمریکای شمالی اعلام کردند.

به گزارش خبرخودرو، هر سه شرکت بخشی از گروه گسترده‌تر هیوندای موتور هستند، به این معنی که کل گروه به طور همزمان تغییر می‌کند و از مدل‌های جدید یا تازه‌شده در سه‌ ماهه چهارم سال 2024 - حدود یک سال آینده - شروع می‌شود.

به لطف ورودی شارژ NACS، خودروهای جدید به صورت بومی با شبکه سوپرشارژ تسلا در ایالات متحده، کانادا و مکزیک سازگار خواهند بود.

خودروهای کیا، جنسیس و هیوندای موجود که با استاندارد شارژ CCS1 سازگار هستند، پس از معرفی آداپتورهای NACS، از سه ماهه اول 2025، می‌توانند در ایستگاه‌ های سوپرشارژر تسلا شارژ شوند.

به طور جداگانه، خودروهای جدید با ورودی شارژ NACS می توانند از آداپتورهای CCS1 برای شارژ در شارژرهای قدیمی CCS1 استفاده کنند.

هیچ یک از این سه برند به میزان توان شارژ سریع سوپرشارژرهای V3 تسلا اشاره نکردند که در حال حاضر از ولتاژ بالاتر از 500 ولت پشتیبانی نمی‌کنند. خودروهای برقی پلت فرم E-GMP گروه هیوندای موتور دارای بسته باتری با ولتاژ 600-800 ولت هستند. برای استفاده از پتانسیل شارژ سریع کامل، به ولتاژ بالاتری نیاز است، در غیر این صورت، توان خروجی محدود خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"