کد خبر: ۷۰۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲
خبرآنلاین: نیروی هوایی آمریکا نورثروپ گرومن را به عنوان سازنده موشک جدید برای نسل پنجم جنگنده F-۳۵ Lightning II انتخاب کرد. این شرکت سلاحی به نام SiAW (Stand-in Attack Weapon) توسعه خواهد داد.

 فاز دوم این برنامه بر روی نمونه‌سازی موشک و دستیابی به قابلیت عملیاتی اولیه تا سال ۲۰۲۶ متمرکز است؛ ارزش قرارداد ۷۰۵ میلیون دلار بود. Northrop Grumman در حال رقابت با L۳Harris بود که تصمیم گرفت از برنامه خارج شود. لاکهید مارتین پیش از این از رقابت خارج شده بود.


قبل از راه اندازی SiAW، نیروی هوایی ایالات متحده در نظر دارد موشک های ضد رادار برد بلند AARGM-ER (Advanced Anti-Radiation Guided Missile-Extended Range) را از Northrop Grumman خریداری کند. برخلاف AARGM-ER، SiAW برای انهدام طیف وسیع تری از اهداف زمینی از جمله پرتابگرها استفاده خواهد شد.

نیروی هوایی ایالات متحده قصد دارد تا سال مالی ۲۰۲۸ نزدیک به ۴۰۰ موشک تهیه کند و این سرویس در مجموع تا ۳۰۰۰ موشک خریداری می‌کند. کل هزینه تقریباً ۸.۴ میلیارد دلار خواهد بود. در حال حاضر مشخص نیست که کدام هواپیما به جز F-۳۵ Lightning II این موشک را حمل خواهد کرد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"