کد خبر: ۶۹۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۴ تير ۱۴۰۲

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: عامل اصلی انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، کنه هیالوماست که آشنایی با آن می‌تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.

محمدعلی بخشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به شروع فصل تابستان و ابتلای چندین نفر از هموطنان به بیماری تب کریمه کنگو، افزایش آگاهی شهروندان در مورد راه‌های مبارزه با این بیماری ضروری است.

وی با بیان اینکه شکل ظاهری کنه، جزء کنه‌های سخت است، افزود: این کنه از بدن کلیه دام‌های سبک و سنگین خونخواری کرده و در صورت ابتلا به ویروس می‌تواند ناقل بیماری باشد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین و بهترین راه از بین بردن این کنه سمپاشی جایگاه و حمام دادن بدن دام‌هاست، تصریح کرد: این کنه جزء کنه‌های سخت بوده که به راحتی کشته نشده و در مناطق کویری به وفور یافت می‌شود.

بخشی ادامه داد: اگر حیوانات خانگی به محیط جنگل و کوه بروند می‌توانند این کنه را به محیط مسکونی انتقال بدهند که برای جلوگیری از آن باید بدن حیوان خانگی و لوازم کمپ به دقت بررسی شود.

وی بیان کرد: در صورت مشاهده یا گزش توسط این کنه و داشتن علائم بیماری فوراً به مراکز درمانی مراجعه کرده تا تحت درمان قرار بگیرید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"