کد خبر: ۶۸۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲

ساری- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با تاکید بر ضرورت رعایت شعائر و نکات دینی و اسلامی ایام ماه مبارک رمضان، گفت: روزه خواری علنی مردم و مسافران در تفرجگاه‌های استان ممنوع است.

علی رجبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت و تمایل مردم به حضور در تفرجگاه های و مکان های تفریحی، افزود: با هماهنگی فرمانداران و کمک نیروهای مردمی و نیروهای اداری قرار است جلسات هماهنگی برگزار شود تا در هر منطقه ای که تفرجگاهی قرار دارد تیمی تشکیل و در آن منطقه حضور یابد تا مردم را راهنمایی کنند.

وی ادامه داد : اگر مسافرانی هم هستند و بنا به خوردن و آشامیدن دارند ضمن رعایت نکات و شعائر دینی ماه رمضان در این مکان ها مبادرت به این کار کنند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران اظهار داشت: مردم مازندران نیز بهتر است روز طبیعت و حضور در طبیعت را به بعد از افطار موکول کنند.

وی گفت: به‌دستور استاندار مازندران و با هماهنگی صورت گرفته با فرمانداران در روز طبیعت ورود خودرو به کنار ساحل دریا منع شده و در آن روز نیروهای مردمی و امر به معروف و نهی از منکر هم در زمینه روزه خواری و هم حجاب و عفاف تذکرات لازم را می دهند.

رجبی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر پیش از آغاز سال جدید فعالیت خود را در سراسر استان آغاز کرده است، افزود : این ستاد سعی کرده تا امکانات و خدمات لازم برای مسافران و مردم استان مازندران را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه مازندران در مسیر عبور مسافران زائر حرم امام رضا(ع) قرار دارد، اضافه کرد : به‌منظور ارائه خدمات مطلوب تر به این مسافران، کارگروه زیارت با حضور و به‌کارگیری از نیروهای مردمی تشکل شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران تصریح کرد: این کارگروه در بقاع امامزادگان و دیگر نقاط استان مستقر هستند تا امکانات مورد نیاز زایران از قبیل مکان اسکان و استراحت را برای آنها فراهم کنند.

وی ادامه داد: این اقدامات توسط دبیران و نمایندگان آستان قدس رضوی در اختیار زائران قرار می گیرد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"