کد خبر: ۶۸۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲

تهران- ایرنا- دبیر شورای امنیت روسیه گفت آمریکا درحالی مدعی ترویج دموکراسی است که خود بزرگترین دیکتاتور جهان بوده و با پایمال کردن حق حاکمیت و آزادی کشورها از آن‌ها سوءاستفاده می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، نیکولای پاتروشف در مصاحبه با «روزنامه روسیه» با اشاره به «نشست دموکراسی» واشنگتن که قرار است در روزهای آینده آغاز شود، افزود: در این نشست، درگیری در اوکراین موضوع اصلی خواهد بود.

پاتروشف تاکید کرد: این نشست نیز یکی دیگر از نشست‌ها به بهانه حمایت از نظم جهانی است که در آن واشنگتن ایفای نقش محوری و بی پایان را دنبال کرده و به کشورهای ناراضی برچسب «دولت‌های غیر دموکراتیک» زده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد هدف اصلی رژیم سیاسی روز آمریکا، گمراه کردن شهروندان آمریکایی در میان بحران‌های نظام‌مند این کشور است.

به گفته او، دموکراسی آمریکایی تنها یک نمایش و ظاهر زیبا از سیستم دولتی این کشور است که حقوق نادیده گرفته شده مردم عادی آمریکایی را پنهان می‌کند.

پاتروشف تصریح کرد که تشکیلات سیاست خارجی آمریکا به دنبال حفظ برتری بین‌المللی، ایجاد تنش در اقصی نقاط جهان در ازای سودهای میلیارد دلاری و ادعای شفافیت‌های خیالی خود هستند.

کشورهای ناتو طرف درگیری در جنگ اوکراین هستند

پاتروشف در بخشی دیگر از این گفت‌وگو در ادامه انتقاد از سیاست‌های مداخله جویانه غرب به هدایت آمریکا ادامه داد: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به عنوان یک طرف از درگیری در اوکراین، هدف اولیه خود که شکست دادن روسیه و تشدید اختلافات است را پنهان نمی‌کند.

به گفته وی، کشورهای عضو ائتلاف ناتو اکنون طرف‌های این مناقشه و در تلاش هستند تا این درگیری نظامی را تا بیشترین زمان ممکن ادامه دهند.

مقام ارشد امنیتی روسیه با اشاره تداوم ارسال تسلیحات نظامی غرب به کی‌یف، آموزش نیروهای اوکراینی توسط ناتو و همچنین حضور «مزدوران خارجی» در این جنگ، تاکید کرد: آن‌ها [ناتو] اوکراین را به یک پایگاه نظامی بزرگ تبدیل کرده‌اند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"