کد خبر: ۶۸۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
گروه بین الملل: تویوتا bZ3 رسما در چین وارد تولید شد.


گروه بین الملل: تویوتا bZ3 رسما در چین وارد تولید شد.

به گزارش خبرخودرو، این سدان برقی تقریباً به اندازه کمری است و قیمتی کمی بیش از 27 هزار دلار دارد. خریداران چینی اکنون می توانند bZ3 خود را با قیمت 290 دلار رزرو کنند.

bZ3 بر اساس همان پلت فرم e-TNGA bZ4X است و دارای برد CLTC ادعایی 373 مایل است. با توجه به تخمین های CLTC به ندرت دقیق هستند، این رقم احتمالاً در حدود 200 تا 250 مایل در واقعیت است - که هنوز هم در این قیمت قابل توجه است.

متاسفانه هیچ برنامه ای برای آوردن bZ3 به آمریکا یا اروپا وجود ندارد که حرکتی شگفت انگیز، به ویژه با توجه به محبوبیت کمری و کرولا در آمریکای شمالی است.

تنها عرضه برقی تویوتا در ایالات متحده، bZ4X، تا کنون موفقیت آمیزی داشته است. با ارقام عملکرد ضعیف و برد محدود در دنیای واقعی، bZ4X با خودروهایی مانند تسلا مدل Y و فورد موستانگ Mach-E مبارزه کرده است.

تویوتا bZ3 در چین وارد خط تولید شد

همچنین یک فراخوان بحث برانگیز bZ4X وجود داشت. تابستان گذشته گزارش هایی مبنی بر افتادن چرخ ها منتشر شد و به زودی فراخوان کامل صادر شد. تویوتا تنها قصد دارد 10 هزار دستگاه bZ4X را در سال جاری به فروش برساند، که این موضوع چیزهای زیادی در مورد تعهد این برند به خودروهای الکتریکی خارج از چین می گوید.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"