کد خبر: ۶۷۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱

لوکاشنکو در جمع خبرنگاران گفت، بلاروس در هیچ جنگی مداخله نمی‌کند مگر آنکه دیگر کشورها به دنبال جنگ با کشورش باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این اظهارات از سوی الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در میانه اتهام زنی‌هایی مطرح شده که سربازان این کشور شاید به نیروهای روسی در جنگ اوکراین ملحق شوند.

رسانه دولتی "بلتا" از قول لوکاشنکو که از اردوگاه تمرینی ارتش در منطقه "برست" در منتهی علیه غرب این کشور بازدید کرد، گزارش داد: به این سر و صداها توجهی نکنید. ما به هیچ جا نمی‌رویم. هیچ جنگی در کار نیست. ما به آن نیازی نداریم.

وی همچنین به بلاروسی‌ها تاکید کرد تا آرامش خود را حفظ کنند و فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهند.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین رخ دادن جنگ جهانی سوم را در آینده‌ای نزدیک کم اهمیت شمرد، چون چنین درگیری‌ای بیشتر به منزله نابودی همه و همه چیز است.

لوکاشنکو پیشتر استقرار نیروهای مشترک روسی و بلاروسی را در کشورش اعلام کرده و علت آن را تنش‌های بیشمار در مرزهای بلاروس دانسته بود.

روز دوشنبه یکی از معاون‌های وزیر دفاع بلاروس در توئیتر افشا کرد که چند هزار پرسنل ارتش روسیه با ۱۷۰ تانک، ۲۰۰ خودروی زرهی و ۱۰۰ واحد توپخانه قرار است در بلاروس مستقر شوند.

این مقام توضیح داد که ایجاد نیروی متحد در پاسخ به استقرار نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای بلاروس در میان نبود گفت‌وگو صورت گرفته است.

اوایل ماه جاری میلادی، دولت مینسک دولت کی‌یف را به برنامه ریزی و آماده سازی برای حمله به بلاروس با هدف تصرف نواحی خاصی در این کشور متهم کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بارها ادعاهای مینسک را رد کرده و مدعی شده که این بلاروس است که شاید به اوکراین حمله کند.

زلنسکی از کشورهای گروه ۷ خواسته تا ناظران بین‌المللی را برای نظارت بر مرز بلاروس و اوکراین و با هدف جلوگیری از بروز اقدامات تحریک آمیز اعزام کنند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"