کد خبر: ۶۶۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱

بر اساس یک نظرسنجی مشخص شد که بیش از نیمی از مردم انگلیس خواستار استعفای لیز تراس شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این نظرسنجی از سوی موسسه YouGov نشان داد که ۵۱ درصد از ۵۰۰۰ شرکت کننده خواهان کناره گیری لیز تراس، نخست وزیر انگلیس از سمتش هستند و تنها حدود یک چهارم از شرکت کنندگان بر این باورند که او باید در این سمت بماند.

اکثریت انگلیسی‌ها، خواهان استعفای لیز تراس

همچنین کمتر از یک چهارم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کردند که نظر خاصی درباره لیز تراس ندارند.

این اخبار در حالی منتشر شده که تراس و کواسی کوآرتنگ، وزیر خزانه داری انگلیس با انتقادهایی بابت طرح هزینه‌ای جدید به منظور رشد اقتصادی در کشور و کمک به کاهش تاثیرات افزایش بهای انرژی در بازه‌ای کوتاه مدت روبرو هستند.

این طرح که شامل بسته بزرگی از کاهش مالیات بدون بودجه می‌شود، باعث شده تا ارزش پوند به پایین‌ترین میزان خود در مقابل دلار در روز دوشنبه برسد.

بازار اوراق قرضه آمریکا نیز با بزرگترین فروش یک روزه در تاریخ خود روبرو شده است. "دویچه بانک" نیز تخمین زده که این طرح انگلیس باعث می‌شود تا نسبت بدهی در مقابل تولید ناخالص داخلی این کشور به حدود ۱۰۱ درصد برسد که بالاترین سطح بدهی مالی از ۱۹۶۲ است.

روز چهارشنبه دولت لندن همچنین با انتقادهایی از سوی "ری دالیو"، سرمایه گذار میلیاردر آمریکایی و موسس "مجامع بریج‌واتر" روبرو شد که گفته بود این سرعت افزایش بدهی در میانه فقدان تقاضای جهانی پوند انگلیس می‌تواند به یک فاجعه منجر شود.

تحولات اخیر در انگلیس باعث شده تا همچنین میزان رضایتمندی از دولت محافظه کار این کشور به شدت کاهش یابد.

بر اساس نظرسنجی دیگری که روز پنجشنبه منتشر شد، حزب کارگر انگلیس با ۳۳ درصد حمایت، جلوتر از حزب محافظه‌کار قرار گرفت. به این ترتیب، اگر انتخابات همین امروز برگزار شود، حزب محافظه کار فقط ۲۱ درصد به دست می‌آورد و بیش از نیمی از انگلیسی‌ها به حزب کارگر رای می‌دهند.

بر اساس این نطرسنجی همچنین به نظر می‌رسد "کوآرتنگ" کمتر از تراس محبوبیت داشته باشد چون ۵۴ درصد از مردم انگلیس می‌خواهند او کناره گیری کند و فقط ۱۹ درصد از شرکت کنندگان گفتند که تمایل دارند وزیر خزانه داری انگلیس در سمتش باقی بماند.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده که تراس قرار است روز یکشنبه در کنفرانس سالانه حزب محافظه کار حضور یابد.

در نظرسنجی موسسه YouGov همچنین آمده، نخست وزیر انگلیس که کمتر از یک ماه است کارش را در دفتر شماره ۱۰ لندن آغاز کرده، حمایت ۴۳ درصدی را در میان رای دهندگان محافظه کار دارد و بیش از یک سوم از حامیانش در حزب (۳۶ درصد) نیز می‌خواهند او کناره گیری کند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"