کد خبر: ۶۶۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
مذاکرات احیای برجام/ همکاری برادران رجوی با ساواک / راهپیمایی اربعین/ ماموریت های جدید بانک مرکزی/ و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایسنا، هفته‌هاست مذاکرات برجامی و رد و بدل پاسخ‌ها میان ایران و آمریکا با واسطه‌گری نماینده اتحادیه اروپا بر سر برخی اختلافات باقی مانده برای احیای برجام جریان دارد. جدای از پاسخ اولیه که تهران به متن پیش‌نویس اولیه داد و با واکنش مثبت طرف‌های اروپایی و روسیه و چین قرار گرفت، پاسخ‌های بعدی با رکود و سکوت مواجه شد.

تا کنون هر یک از طرف‌ها با ارسال پاسخ خود مدعی ‌شدند که پیشنهادات و پاسخ‌شان راه را برای توافق باز گذاشته است اما تنها راهی که هنوز باز نیست، راه بازگشت به توافق است.

در همین ارتباط محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین در توییتی نوشته است که ایران صبور خواهد بود. ایالات متحده در زمان اوباما به طور سیستماتیک توافق را نقض کرد و در زمان ترامپ/بایدن حداکثر فشار را علیه شهروندان بی گناه اعمال کرد. از این رو، ایران ابهامات یا خلأهای متن را نمی پذیرد. زمستان نزدیک است و اتحادیه اروپا با بحران انرژی فلج کننده مواجه است.

یکی از دیپلمات های  پیشین کشورمان هم در ارزیابی خود از روند گفت‌وگوها و مذاکرات برای احیاء برجام و توافق هسته ای می گوید: به نظر بنده وضعیت به نفع ماست، آمریکا به این مساله نیاز دارد و باید پاسخ دهد ، زیاده خواهی های آمریکایی ها تمام نشدنی است، ما فقط حق مان را می خواهیم.

سید علی سقائیان افزود: خواسته های ایران معقول و منطقی است و آمریکا باید پاسخ دهد زیرا به این مساله نیاز دارد و در آینده نزدیک انتخابات پیش رو است، بایدن اگر نتواند به توافق برسد نمی تواند در انتخابات هم نتیجه بگیرد.

برچسب ها: برجام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"