کد خبر: ۶۶۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
گروه بین الملل: فولکس واگن اعلام کرده است که از سال 2024 به بعد فقط خودروهای الکتریکی را در نروژ می فروشد.


گروه بین الملل: فولکس واگن اعلام کرده است که از سال 2024 به بعد فقط خودروهای الکتریکی را در نروژ می فروشد.

به گزارش خبرخودرو، نروژ در زمینه فروش خودروهای الکتریکی در مقابل ICE پیشروترین کشور جهان است. در سال 2021، 64.5 درصد از کل خودروهای فروخته شده در این کشور کاملاً الکتریکی بودند.

نروژ علیرغم اینکه یک صادرکننده بزرگ نفت است، یکی از پایدارترین کشورهای جهان است. در طول 10 سال گذشته، این کشور سرمایه گذاری زیادی در انرژی های تجدیدپذیر و زیرساخت های شارژ الکتریکی انجام داده است. دولت نروژ همچنین مشوق های بسیاری را برای خودروهای الکتریکی ارائه می دهد، مانند معافیت مالیات بر ارزش افزوده و توانایی رانندگی در خطوط اتوبوس و تاکسی. به طور کلی، خرید یک خودروی تمام الکتریکی در نروژ بسیار مقرون به صرفه تر از خودروهای بنزینی، هیبریدی یا دیزلی است.

حالا طبق گزارش های منتشر شده، فولکس واگن تمام فروش خودروهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی را در نروژ در تاریخ 1 ژانویه 2024 متوقف خواهد کرد.

در نیمه اول سال 2022، پرفروش‌ترین خودروی برقی در نروژ، تسلا مدل Y بود. فولکس واگن ID.4 و اشکودا انیاک پس از آن قرار گرفتند. جالب اینجاست که فروش تسلا مدل 3 به طور قابل توجهی در نروژ کاهش یافته است که احتمالاً به دلیل ورود رقبای جدیدی مانند بی ام و i4و عرضه اروپایی تسلا مدل Y است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"