کد خبر: ۶۶۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۷ تير ۱۴۰۱
گروه بین الملل: خودروسازان سوپراسپرت و دیگر خودروسازان خاص چند سال دیگر فرصت خواهند داشت تا قوانین آلایندگی اروپا را رعایت کنند.


گروه بین الملل: خودروسازان سوپراسپرت و دیگر خودروسازان خاص چند سال دیگر فرصت خواهند داشت تا قوانین آلایندگی اروپا را رعایت کنند.

به گزارش خبرخودرو، هفته گذشته، اتحادیه اروپا موافقت کرد که ضرب الاجل خود را از سال 2029 تا پایان سال 2035 تمدید کند تا به پیشرانه های بدون آلایندگی تغییر یابد، یعنی همان سالی که اتحادیه فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید را ممنوع می کند. این می تواند آغازی برای پایان عرضه موتور احتراق داخلی در اروپا باشد.

ایتالیا خانه فراری، لامبورگینی و پاگانی است و این کشور سال گذشته به همراه چهار کشور اروپایی دیگر با این استدلال که این خودروسازان در اجرای مقررات جدید با مشکل مواجه خواهند شد، شروع به حمایت از تمدید آن کرد و به نظر می رسد اتحادیه اروپا موافقت کرده است. با این حال، ایتالیا از تمدید آن تا سال 2040 دفاع کرده بود که با آن موافقت نشد.

این خودروسازان خاص با سرعت خودشان در حال حرکت به سمت الکتریکی سازی هستند. فراری ماه گذشته اعلام کرد که اولین مدل تمام الکتریکی خود در سال 2025 به عنوان بخشی از برنامه خود برای رونمایی از 15 خودرو بین سال‌های 2023 تا 2026 وارد بازار خواهد شد. جزئیات مربوط به اولین خودروی برقی فراری هنوز در دست بررسی است، اما این شرکت همچنان به ثبت اختراع برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی ادامه می‌دهد.

فراری، لامبورگینی و دیگر خودروها بیش از یک دهه فرصت دارند تا برای آینده خود تصمیم بگیرند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"