کد خبر: ۶۶۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۴ تير ۱۴۰۱
گروه بین الملل: بر اساس آخرین نسخه مطالعه مریل لینچ، سهم بازار خودروهای الکتریکی تسلا ممکن است از 70 درصد امروز به تنها 11 درصد تا سال 2025 کاهش یابد.


گروه بین الملل: بر اساس آخرین نسخه مطالعه مریل لینچ، سهم بازار خودروهای الکتریکی تسلا ممکن است از 70 درصد امروز به تنها 11 درصد تا سال 2025 کاهش یابد.

به گزارش خبرخودرو، جان مورفی، تحلیلگر ارشد خودرو، دو غول دیترویت تا اواسط دهه، زمانی که هر یک تقریباً 15 درصد از سهم بازار خودروهای برقی را خواهند داشت، از تسلا پیشی خواهند گرفت. این افزایش حدود 10 درصدی سهم بازار از جایی است که هر دو خودروساز در حال حاضر هستند، با محصولات جدیدی مانند پیکاپ ‌های برقیF-150 لایتنینگ و سیلورادو الکتریکی که انتظار می ‌رود این رشد چشمگیر را به همراه داشته باشند.

جان مورفی، تحلیلگر ارشد خودرو بانک آمریکا مریل لینچ گفت: "این تسلط تسلا در بازار خودروهای الکتریکی، به ویژه در ایالات متحده، به پایان رسیده است. در چهار سال آینده به شدت در جهت مخالف تغییر خواهد کرد."

مورفی معتقد است تسلا موقعیت مسلط خود را در بازار خودروهای برقی از دست خواهد داد، زیرا به اندازه کافی سبد سهام خود را گسترش نمی ‌دهد تا هم خودروسازان قدیمی و هم شرکت ‌های نوپا را که در حال افزایش خط تولید خودروهای برقی خود هستند، هماهنگ کند.

تسلا بارها سایبرتراک را به تعویق انداخته و برنامه ‌های نسل بعدی رودستر نیز به عقب کشیده شده است. طبق آخرین به روز رسانی های این شرکت، هر دو خودروی شاسی بلند برقی و اسپرت در سال آینده وارد تولید خواهند شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"